Min første applikasjon

I dag har jeg prøvd meg på applikering for første gang.  Prøvekluten er en to-delt kjole i meget tett og tjukk bokkullstrikot.  Kjøpt for 10 – 15 år siden.  Overdelen var for sid, og skuldersømmene hang ukledelig langt nedfor skuldrene.  Skjørtet var OK i fasongen.

blogbilder-180

Jeg klippet ut ermene, kortet overdelen gjennom å kutte oppe på skuldrene og flytte ermringingene lengre ned.  Klippet til ny halsringing. 

Satte inn ermene, og kantet rundt halsen med tynnere bommullsjersey i annen farge.  Av samme stoff klippet jeg til to hjerter, og sydde på ett på overdelen og ett på skjørtet.  Stoffet til «pynten» er hentet fra en utrangert pyjamas.  Trøya sitter nå mye bedre over skuldrene, og er kortere og nettere.

Jeg hadde det moro mens jeg holdt på, men er usikker på om dette prøveprosjektet noen gang kommer i jevnlig bruk.

blogbilder-184

Dette innlegget ble publisert i Omsøm av klær. Bokmerk permalenken.

2 svar til Min første applikasjon

  1. Stubbetufsa sier:

    Du har gjort en fin jobb! Og hvis du fortsatt ikke liker drakten, så har du i allfall fått øvd deg! Ha ei fin helg!

  2. mormonsen sier:

    Det er fargene jeg lurer litt på, ellers ble den OK i fasongen.
    Som med det meste, det er jo prosessen som er greia! Det er viktig å ha det artig underveis. Og om noe omsøm havner som feilproduksjon, så er det heller ikke den store økonomiske katastrofen.

Legg igjen en kommentar

