Grønn hverdag

I dag var det bruktmarked i kulturhuset, og jeg har vært innom.  Skulle se om jeg fant noe til å sy om, eller til å rekke opp.  Men fant intet som falt i smak. 

Derimot ramlet jeg over to par sandaler i min størrelse, pent brukt, men akkurat brukt nok til at de oppfører seg mykt og pent på foten.  Det var på slutten av dagen, så jeg fikk de på tilbud til kr. 15,- pr. par.  Før det hadde jeg lidd store kvaler over 6 tynne porselenskopper m. asjetter, nydelig gammeldags fasong og mønster.  Siste bud var 350 kr.  Jeg var svært fristet.  Det som holdt meg tilbake var at selgeren sa at hun solgte de pga. plassmangel i skapene.  Og da følte denne koppedilladamen seg en smule truffet, og gikk standhaftig videre.  Men kjenner jeg etter, så angrer jeg bittelitt..

Her er mine nye 15-kroners-sandaler, helt klare for våren:

blogbilder-007blogbilder-008

Dette innlegget ble publisert i Omsøm av klær. Bokmerk permalenken.

Ett svar til Grønn hverdag

  1. Stubbetufsa sier:

    Bruktmarked er gøy! Og billig! Jeg blir også helt mo i knean av sånt.
    Du, da æ sko trøkke på kommentaren din, navnet ditt, altså, kom æ rett til wordpress.com-annonsen eller presentasjonsreklamen, ikke tel dæ. Æ måtte finne dæ i mine notater. Det her går ikke lenger, æ må ha dæ på blogglista mi. Takk for koselig kommentar.
    35 gr. og ei skje grønnsåpe, jeg begynner alltid med det først. Vanlig kulørtvask. Men det er umulig å forutsi toving i % med nytt garn. Må prøve først. Hvis dette tover dårlig, setter jeg opp temperaturen til 45 ca. osv, + ny dose grannsåpe!

Legg igjen en kommentar

