Lapper og dongeribukser

I dag har sønnen min vært innom med nye utfordringer til meg:  To utslitte dongeribukser, som tilsammen forventes å bli ei hel og brukbar bukse.  I tillegg så hadde han ønske om ei hekla inkalue, men uten øreklaffer.  Jeg tror jeg har funnet en modell som kan være gangbar på nettet: http://hannesol.blogspot.com/2008/10/heklelue.html

blogbilder-0531

Sønnen min er en ivrig syklist, og slitasjen på buksene plasserer seg ut fra det.  I tillegg er det slitasje etter snusboks på den ene frontlomma.

Så nå sitter jeg og lurer på hva som vil den smarte måten å angripe dette på.  Fortsettelse følger….

Dette innlegget ble publisert i Omsøm av klær. Bokmerk permalenken.

6 svar til Lapper og dongeribukser

  1. Ja, her har du en utfordring, men det ser ut til at du mestrer alt. Kanskje æ tok litt hardt i, men mente at du får det sikkert til.
    Har en utfordring til deg på bloggen min om du har lyst.

  2. Trollkåno sier:

    Hei!
    Med dine kreative evner trur eg du løyser denne oppgåva med glans!!
    Lat oss berre sjå……

  3. Stubbetufsa sier:

    Du kommer til å holde hjernevinningene i vigør, med en så fin problemgivende sønn! Vær glad for det!

  4. Hannesol sier:

    Takk for hilsen! Oppskriften på lua står i Gjestals luehefte . Bare fastmasker så den er lett å hekle 🙂 Lykke til!

  5. besta sier:

    Klart du får det til! Har bøyd meg i støvet for lenge siden over dine kreative evner og tak på symaskinen!

  6. olaf sier:

    Hva med å kjøpe ei bukse for eksempel på dressmann

Legg igjen en kommentar

