6. mappe, 6. bilde

Fra Som dagene går har jeg fått utfordringen:  Bilde 6 fra mappe 6.  Og da fant jeg:

ferie-0091

Bilde fra tur til Simavikdemningen på Ringsvassøya, en grå høstdag for tre år siden.  Det er herfra Tromsøboerne får drikkevannet sitt, Aqua Simavik.   Strekningen fra havet og oppover til demningen, langs elva, er en flott søndags-kaffe-tur, også i gråvær.

Et rusprosjekt fra Tromsø (tror jeg)  har bygget en flott gamme like før man kommer opp til demningen, og der er også laget gapahuk med bålplass.  Der raster vi alltid, koker kaffe og spiser medbragt.

I fjor høst plundra jeg mye med stekepanna, som ble varm å handtere over bålet.  Så jeg fablet litt om en turpanne med forlengelsesskaft.  Og at om den ikke fantes, så kunne den kanskje oppfinnes.  Og hva fant jeg under juletreet sist jul?  Jo, nettopp ei slik panne som allerede var oppfunnet! 

blogbilder-0793

 Når man slår ut skaftet, så kan forlenge det ved å sette i en pinne i ønsket lengde.  Jeg synes den er knallfin, og gleder meg til å kunne steke på bålet uten å brenne av meg fingertuppene.

Dette innlegget ble publisert i Uncategorized. Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

