Veska er pakket

I morgen reiser vi til ferieboligen i Ravda.  Første turen om våren er spennende.  Når vi låser opp døra, så er det som om tiden har stått stille siden vi forlot i fjor høst.

Jeg ønsker dere alle en riktig fin påskehelg.  Takk til alle som har vært inne med oppmuntrende, hyggelige og morsomme kommentarer på bloggen min.    Jeg har fått masse inspirasjon og læring fra dere, både gjennom kommentarer, og gjennom å besøke alle de flotte, kreative bloggene deres.

Til slutt:  Jeg leste i avisen at nå er det nesten ingen butikker som fører sago lengre, fordi ingen etterspør det.  Jeg dro strake veien til Spar, og hamstret noen pakker.  I dag var vi mange til bords.  Jeg hadde laget saogpudding og rød saus til dessert, og gjett om det falt i smak!  Og nå var det flere som skulle av sted og kjøpe.  Kanskje bør vi starte en folkeaksjon til sagogrynas fremme – vi kan jo ikke risikere at den forsvinner helt!

blogbilder-213 

Det står oppskrift til sagopudding på grynpakken.  Denne er laget etter oppskrift i skolekjøkkenboka – Marte Knipe.  Den ble dessverre litt for tynn i første forsøk, så jeg måtte gi den et nytt oppkok og jevne med maisenna, som jeg rørte ut i litt kald melk  Det gjorde susen.

Dette innlegget ble publisert i Uncategorized. Bokmerk permalenken.

3 svar til Veska er pakket

  1. Trollkåno sier:

    Åja, sagopudding er godt…..år og dag sidan eg har laga det.. ….skal jammen sjekke om dei har det på butikken her.
    Ha ei riktig god påske!

  2. Bodil sier:

    Heilt enig .Vi kan ikkje la den forsvinna. Eg brukte forresten sagogryn i botnen på påskehanane som eg har laga. Det sto i oppskrifta at det skulle vera erter, men det hadde eg ikkje i skapet akkurat då. Men ein pakke sagogryn hadde eg, og det fungerte godt, for det er litt tyngde i dei. Så den som måtte kjøpa ein pakke til for å få nok, det var eg:) Fortsatt god påske.

  3. Renate sier:

    Jeg synes det var et nydelig bilde!
    Og kjempeflott blogg.

Legg igjen en kommentar

