Bloggedilla

Da jeg kom hjem etter to uker uten blogging, så merket jeg abstinenser, og kunne ikke komme meg fort nok innpå i bloggverdenen.  Jeg hadde fått mange koselige kommentarer.  Ikke alle hadde fått til å kommentere på bloggen, så da fikk jeg kommentarene på e-post.  En av de MÅ jeg bare gjengi her:

«Flott blogg, kanskje eg og skulle begynne..Svarte et sted, men det skulle visstnok være noe adresse, men siden eg ik visste ka som ble synlig og dermed ik skrev noe der, ja, så forsvant svaret:men det kommer her og gjelder stekelokket ditt:

Husker i gamle dager da du stekte sild til middag (var vel litt billigere/enklere kosthold da?!). Trolig hadde du ikke stekelokk.Du stekte sild, middagen ble fortært,du vaska opp, vaska ovn og evt. vifte, vaska gulv og et stykke opp på veggen, noen ganger også lenger opp og delvis også taket. Og så til slutt badet du ditt legeme!Herregud så eg skjønne du e gått over til auarshau!(Kanskje bra for deg at eg ik kom inn på bloggsvar-ka må eg skrive ved svar og ka vises?)»
Ja, bør ikke denne dama begynne å blogge?
Det er faktisk sant det hun skriver.  Hun er en gammel kjenning, fra mine unge dager.  Nå kan jeg fortelle at i dag foregår all steking av sild ute på verandaen.  Året rundt.  Med eller uten stekelokk.
blogbilder-174
I mangel av bilde av stekt sild, så viser jeg heller bilde av mine nystekte , grove  brød, som sprer herlig lukt i huset, og hvor man slett ikke behøver å bade sitt legeme etterpå, for å fjerne lukta!
Dette innlegget ble publisert i Uncategorized. Bokmerk permalenken.

3 svar til Bloggedilla

  1. besta sier:

    Må bare kommentere litt selv om det snart er leggetid for besta. Jeg steker sild selv om det blir lukt i huset. Ka farsken.Har en mannlig kollega som ikke får steke sild inne. Han har ordnet seg med en gammel komfyr i garsjen. Torte ikke spørre om han også måtte spise silda i garasjen. Stekt sild er bare helt herlig…særlig på høsten når man i tillegg kan ha nypoteter til. Jeg setter hvert år ca 40 poteter på to renner i hagen, og det holder nypotetogsild hungeren i sjakk om høsten. Ellers skal jeg også begynne å blogge, men det blir ikke før til høsten. Nå skal jeg få skiftea jord på potteplantene og ordnet krukkeplantene som skal på verandaen når sommeren kommer.

  2. mormonsen sier:

    Steikesilda smaker akkurat like godt selv om den steikes på verandaen! Gir jo ikke avkall på den, kan du skjønne.
    Garasjen var forøvrig ingen dårlig ide!
    Men bare så det er klart – silda spises inne! Og vi spiser mye sild!

  3. Annfrid sier:

    Stekt sild er godt en gang i blant. Artig kommentar du hadde fått. Og spennende gamle bøker du hadde fått fatt i i forrige innlegg. Skulle gjerne se bilde av det ferdige nye undertøyet som æ syns du skal prøve deg på!

Legg igjen en kommentar

