Makrobilde og detaljer

Bloggen fungerer iht. intensjonen når det gjelder læring.  Nå ble jeg utfordret til å lage et makrobilde av brosja, og da måtte det litt spekulering til om bruk av fotoapparatet.  En smule veiledning fra sønnen – og så var det jo ganske så greit å ta bilde kor detaljan kommer med.  Oioi – litt lærdom også i dag

nyblogg-057

nyblogg-0561

Først rynket jeg skråbåndet, og laget en sirkel, som jeg dampet flat.  Så rynket jeg blonden, og sydde fast på baksiden.  Så sydde jeg på perler og knapper på skråbåndsirkelen på forsiden.  Så forsøkte jeg meg med en liten sikkerhetsnål på baksiden.  Men brosja var for bløt, og pynten for tung, så den oppførte seg ikke pent.  Nå har jeg rett og slett sydd den fast i jakka med noen sting, og det fungerer utmerket.  En annen mulighet hadde vært å lime den på en sirkel av stiv papp, og feste ei nål bakpå. 

Tips:  Bommullsblonde rakner lett.  Litt blank neglelakk som forsegling av sårkanten gjør susen!  Usynlig blir det også.

Dette innlegget ble publisert i Gjenbruk, Omsøm av klær. Bokmerk permalenken.

2 svar til Makrobilde og detaljer

  1. Trollkåno sier:

    So smart og fint!
    Me lærer stadig nye, lure ting her i (blogg)verden.

  2. Brit sier:

    Tusen takk for besøket på min blogg!
    Du er flink som lager så mye fint!
    Macro kan jeg ikke så mye med. Joda, jeg har det på kameraet og bruker det av og til, men kan ikke å utnytte det. Nå har jeg meldt meg på fotokurs. Det blir lørdag om en uke. Er spent på det.
    Jeg synes du har en fin blogg, så hit kommer jeg nok igjen. Hyggelig med nytt bekjentskap!

Legg igjen en kommentar

