Q for Q-tips, Quinder og Quasimodo

Alfabetleken går videre på    http://petuniablogg.blogspot.com/.  Dagens bokstav er ikke blant de enkleste, og  Q-tips er liksom ikke det morsomste å ta bilde av, spesielt ikke dersom man ikke har funnet på så mye annet lurt å bruke de til enn å pirke sæ i øran.   Og ikke er det så mye å skrive om de heller.   Bortsett fra at man vissstnok ikke skal pirke sæ i øran med de likevel.  I alle fall ikke putte Q-tipsen førr langt innover i øregangen!  Enda det var nettopp til denne bruken den var oppfunnet av ei dame, som kom på den glupe ideen å snure litt bommull på en tannpirker, for fikse opp i øran te sønnen.  Og så tok mannen patent, og nå er det laget mange, mange  millioner Q-tips, og de selges over hele verden.  Men korfor de kom til hete Q-tips, det har eg ikke funnet noen forklaring på.   Hadde de derimot hett P-tips, så hadde man kanskje funnet på en logisk forklaring, som pirke-pinn f.eks.

Så falt plutselig denne Quinden ned i min mailboks:

Quinde

 Og begrepet appelsinhud er gitt nytt innhold hos denne kreative matvarekunstneren.

Quinde2

Her er det Qålhodet (ja, jeg vet at her har jeg tøyd strikken langt) som er gitt et nytt uttrykk.  Ganske fabelaktig hva noen kan få til med en kniv og noen grønnsaker!

 Quasimodo

Og dette må da være Quasimodo – Ringeren i Notre dame – i epleversjon.   

Bilder:  Ukjent opphav)

PS  Jeg gleder meg virkelig til å se alle de andres q-forslag – og spesielt til om det kommer noen kreative forslag til nye måter å anvende Q-tipsen på!


Dette innlegget ble publisert i Mat, Uncategorized. Bokmerk permalenken.

26 svar til Q for Q-tips, Quinder og Quasimodo

  1. heidi sier:

    ….men åååååå så kreativt. Dette var flotte motiver altså. Jeg gikk for den veldig enkle versjonen, den i øra : )

  2. Rimkogeren sier:

    Qenialt, ups genialt 😉

  3. anjoe sier:

    Halløj hvor morsomt sådan en torsdag aften, hvor sløvheden eller havde fået tag i mig! Nu er jeg lysvågen *LOL*

  4. Camilla :) sier:

    At q’en på kortstokken står for quinde, det visste jeg faktisk ikke!
    For en tålmodig sjel som har skjært ut det ansiktet fra et kålhode… 😉

  5. Liv sier:

    Jeg må si jeg falt får Qålhodet, det er ganke genialt hva folk får til med enkle redskaper!

  6. Kerstin sier:

    Ja vi valgte nok likt her vi…jeg tok også Q-tips

    O=)

  7. stubbetufsa sier:

    Han derre matkunstneren er tøff, jeg har sett en drøss av disse figurene hans, men skrev jeg opp adressen? Neida!

  8. viola sier:

    Jøje meg!! Dette var kjempekreativt!! 😀 Kjempemorsomt!! 😀 Og for et vakkert kålhode, og kjempeherlig eple! Ja, og appelsindama med appelsinhud, hehehe!! Har du laget dem selv? Jeg synes også det var vanskelig med Q… Kom bare på Q-tips…

    Jeg visste opprinnelsen til Q, så her lærte jeg meg noe. Kan Q ligne på et øre? Kanskje?? Med en øreflipp….?

    God helg! 🙂

  9. viola sier:

    Ehh.. jeg mente:
    Jeg visste IKKE opprinnelsen..
    får skylde på at det er sent.. 😉

  10. Juni sier:

    Utrolig flott!
    Jeg synes dette er vanskelig, men du har jo løst det genialt.

  11. HildeS sier:

    En vanskelig bokstav men du løste den på en super måte.

  12. Malys Krok sier:

    Super løsning på Q-en! likte det Qålhodet, utrolig hva de rette personer kan få til.
    God helg fra Margit.

  13. Petunia sier:

    På en sånn vanskelig bokstav, så synes jeg du løste det perfekt!!!
    Flotte motiver! Den med appelsinhud er bare så artig!

  14. Jeanette sier:

    Kjempeflott innlegg!!!
    Synes du har løst oppgaven utrolig bra ;o)

  15. amylin sier:

    Morsomt innlegg!

  16. Sommertid sier:

    Artige varianter på Q var det her ja…
    Go fredda 🙂

  17. Gärdsmygen sier:

    Det gäller att vara kreativ och det har du varit! Bra!

  18. Evami sier:

    Hvor kreativ du har vært,Quinden med appelsinhud og Qålhdodet.Qult:)

  19. Awesome! Fantastiskt kreativt!
    Den första bilden med apelsinquinnan är superpåhittig!

  20. TorAa sier:

    Her har du virkelig tvunnet din hjerne og funnet frem meget bra løsninger.

    Og, jeg er enig, Q-Tips, vil jeg og unngå at benytte.
    Eller seg meg anvende en sådann en.

    Supert innlegg

  21. Line sier:

    He he, herleg og kreativt innlegg!!
    Fallt spesilet for qålhovudet;9)

  22. Siw Aina sier:

    He he he, noen ganger må det da være lov til å tøye strikken, faktisk helt til den er hakket fra å ryke 😉
    Flott innlegg som fikk frem smilet 🙂

  23. TorAa sier:

    Hei igjen og takk for fin kommentar.

    Ble fristet til å erte deg litt. Bla nedover her:
    http://toraa.blogspot.com/2009/05/abc-m.html
    Og gjett hva du finner?
    ;-))

    Her er deilig varmt og stranden og badeliv blir det neste. Hurra

  24. fotoboksen sier:

    For noen morsomme bilder! Det er utrolig hva noen klarer å få til med noe så enkelt som grønnsaker og frukt.
    Et herlig Q-innlegg.. og den Q-tip’en er brukbar til så mangt! 🙂

  25. qehenne sier:

    Ja, selvfølgelig Q tips som en bruker nesten hver dag! Jeg tenkte overhode ikke så langt…. Q’en var en vanskelig bokstav synes jeg, men jeg henger da med enda på Petunias ordlek. God sommer til deg 🙂

Legg igjen en kommentar

