Dementi

Bare sånn at det skal være helt klart:  Mormonsen har ikke konvertert!   At hun omtaler seg som mormonen begrunner seg kun på en trykkfeil, pga. diverse vedlikeholdsproblemer med computeren:

forravda 434

Min kjære Pc som har tjent meg trofast i mer enn 6 år, har begynt å få problemer med karosseriet.  Skjermen nekter bare å stå oppreist lengre, det legger seg skinnflatt, slappfisken.   Begrepet flatskjerm har fått nytt innhold.   Så hva gjør man så?  Jo, knytter på en ulltråd!  Fungerer utmerket, bortsett fra at jeg må skrive skiftesvis på venstre og høyre side av den tråden som går diagonalt over tastaturet, og den tråden som går over skjermen skjuler jo en og annen bokstav….

Innvollene fungerer fortsatt helt upåklagelig, og etter at jeg plukket løs diverse taster og fjernet lodottene under (jeg tror jeg brukte en liten kost fra symaskinen), så fungerer tastaturet utmerket.  

Så da er det forståelig at en og annenn bokstav kan forsvinne, og at mormonsen noen ganger kan bli til mormonen. 

Det minner meg på reportasjen om avdukingen av en marmorstatue, der det ved en feil ble skrevet at statuen var laget av mormor.  Da avisa skulle rette opp dagen etter, gikk det ikke stort bedre, da sto det at statuen selvfølgelig var laget av farmor.

Bare til pynt:

forravda 427

Tulipaner som fortsatt står og blomstrer i all sin fargeprakt på nordsida av husrekka.  Så noen gleder utover sommeren har man da av sein blomstring pga. det sure nordaværet vi har vært rikelig forsynt med hittil.

God helg!

Dette innlegget ble publisert i Uncategorized. Bokmerk permalenken.

8 svar til Dementi

  1. BirtH sier:

    Dette minner meg om en film jeg så nylig. Alexander McCall Smith har skrevet flere bøker med tema fra et detektivbyrå i Botswana. Den første boka (Damenes detektivbyrå nr 1) er filmatisert. Der fikk sekretæren TO skrivemaskiner fordi det var en bokstav (eller flere) som manglet på den ene.

    Kanskje du trenger to pc’er ….? 😉

  2. stubbetufsa sier:

    Det var da en vennligsinnet feil! Kan behandles med kjærlighet, og det ser det ut til at du har!
    Har du ikke noen du kan ymte til? Ymte om hvor kjærkomment det ville være med en ny? Du har vel bursdag, som oss andre!

  3. besta sier:

    Mormonsen har bursdag på mandag, så kanskje noen tilgodeser deg med ny (reparasjon av) pc? I allefall – kos deg på dagen! Jeg har vært og kjøpt hakkenål, og skal prøve meg på kunsten som du så flott beskrev for ei tid tilbake.

  4. Annfrid sier:

    Artig innlegg. Må si du har løst PC-problemet på en genial måte. Man tager hva man har.

  5. Gamleheksa sier:

    Det var den mest kreative data-fiksinga jeg har sett. Denne har jeg sansen for. Så får mormonsen bare være mormonen innimellom 😉

  6. Trollkåno sier:

    Jaja, rådlaus er du iallfall ikkje……..og bra er det…..men 6 år er vel bra levetid for ein pc?
    Ha det so bra…..og foresten:
    Gratulera med dagen (i morgon)!!!

  7. Litt om alt sier:

    *humrer og ler*
    Det var ett herlig sammensurium av ulltråder! Takk for at du beriket oss med bilde 🙂
    Grattis med dagen du har hatt!
    Klem

  8. Camilla :) sier:

    Så genial oppfinnelse med ulltråden! 😀 Den skal jeg bringe videre til ei venninne med samme problem 😉

Legg igjen en kommentar

