Verandaliv og manglende virketrang

Etter at jeg kom  hjem fra ferieturen, har mye av den siste uka vært tilbragt på min lille veranda.  Med parasoll og uten parasoll. Med solfaktor og uten solfaktor.  Med selskap og uten selskap. Mye kaffe, og ett og annet glass hvitvin.    Temperaturen har vært upåklagelig: 002 Her er mitt termometer, bildet er tatt om kvelden kl. 2100, tirsdag.  Den oppe viser klokkeslett, den i midten viser tempen ute, den nede tempen inne.  Og sånn var det visst det meste av natta.  Herlig.  Og sola har skint det meste av tida, selv om det ikke har vært over 20 grader hver dag.

008

Verandakassene, som fikk en stusslig start,  har livna til i godværet.  Mine siste feriedager har gått med til små trimturer i nærområdet, men  mye dekadense på verandaen har nok ikke bidratt til noe nettoresultat på trim- og vektfronten.  Mange gamle svisker har vært lyttet til på radioen, som har stått i dørgløtten og hatt ansvar for underholdning, nyheter og værmelding.  I ettermidddag hørtes plutselig «Oh Carol» med Neil Sedaka.  Det var lenge siden sist jeg hadde hørt den!    Selv om virketrangen ikke har vært overdreven, så fikk jeg et lite blaff av inspirasjon da jeg så oppskrift på sånne smarte heklede kurver av hyssing.  Og overtalte eldstesønnen til å handle inn hyssing til meg en dag han var underveis.

Og gjett hva han hadde kjøpt – jo en rull med flaggsnor fra Clas Ohlson!

003

Det viste seg at det faktisk gikk an å hekle av flaggsnora.  Så i dag har jeg sittet på verandaen og produsert en liten kurv, som jeg skal ha småtteri i på badet.  Den flaggsnora er jo så stiv, så kurven står virkelig av selg selv.  (Jeg kom  plutselig til å tenke på de kurvene som ble heklet i tynt bommullsgarn, og stivet kraftig opp med potetmel(?) slik at de kunne stå oppreist for egen maskin).

005

Nå gjenstår bare finishen.  Kanskje skal jeg sy på noen perler?  Det kan bli morgensdagens verandavirke, dersom godværet står oss bi…

Til slutt en vits – (eller kanskje heller et hjertesukk , men da blir det ikke v-ord) – fra min svigerinne over there:

«Brain cells come and brain cells go, but fat cells stay for ever». 

Flere V-ord finner dere hos petuniablogg.blogspot.com/ hvor ABC-leken fortsatt pågår med fullt trøkk!

Dette innlegget ble publisert i Uncategorized. Bokmerk permalenken.

23 svar til Verandaliv og manglende virketrang

  1. heidi sier:

    Åååå det er vel koselig med verandaliv…. Det er virkelig sommer for meg det : )

  2. Jo vist kan varme være for meget. Din vits er gemt, så måske bliver den til et rimeri.

  3. christina sier:

    Vad mysigt det låter, vitt vin, niel sedaka och virkning. Kan det bli bättre?? 🙂

    /christina

  4. Trollkåno sier:

    So det er de som har godvèret, ja……..men, bevares, det er deko vel unt……( litt misunneleg?……ja…)
    Fin korg av flaggsnora…..

  5. MonicaFoto sier:

    Hah! Det er DER sommerværet er altså :)))
    Her fryser vi jo!!!
    Så artig idè med flaggsnoren :))

  6. viola sier:

    Jeg unner dere det gode sommerværet! Det fortjener dere! 🙂 Flotte blomster, og jeg liker fargen på den. Oi! Der ser det ut til at du ble en oppfinner, hekle med flaggtråd! Her har du patent på noe nytt! 🙂 Bort med bomullsgarn og potetmel!
    Skal bli morsomt å se hvordan den blir med perler på, om du legger inn et bilde 🙂

  7. Ruth sier:

    Så det er der sommern er? Her er den ihvertfall ikke. Den kurven likte jeg virkelig. Så lur ide. Lurer litt på om det må bli mitt neste prosjekt. Så tusen takk for tipset.

    Ha en fortsatt en fin sommerdag i morgen.

  8. Så søte de kurvene var! Og så kreativt å bruke flaggsnora til det 😉

    Du får nyte sommeren du da, for her er det bare grått og trist og regn…

    God helg!

  9. Gärdsmygen sier:

    Verandan ja!! Hoppas jag snart kan använda min lite flitigare igen när det blåst färdigt och regnat över.

  10. nina sier:

    hehe… ikke så heldige med været, men godt å være ute alikevel 😀

    Også nyter man solglimtene godt!

  11. Gamleheksa sier:

    Heldiggrisen som har verandavær. Det er ikke så kaldt her heller, men nokså vått. Men dere bruker jo å få deres del av dårlig vær i løpet av året, så jeg skal prøve å ikke være misunnelig 🙂

  12. Kerstin sier:

    Så deilig å høre at dere har fint vær…
    Nyt det masse=)

  13. christina sier:

    Hej igen! Tack för kommentaren. Jag blir bara glad om du länkar till mig.
    Ha en bra helg!

    /christina

  14. Madame sier:

    Der ser meget hyggeligt ud på din veranda! Jeg håber på lidt bedre vejr hos os – lige så fint som på dine billeder 😉

  15. Juni sier:

    Sommer? Varme?
    Nå lurer jeg på hvor i all verden du bor? Her er det ikke mye som frister til dekadense på verandaen, det er helt sikkert.
    Godt at noen har det:)

    Den kurven var flott!

  16. anjoe sier:

    «Oh Carol» kan vel også give lidt V for vemod, når man har alderen, der gør, at den faktisk hørtes kort tid efter udgivelse – dengang ens V for Voksenliv syntes uendeligt 😉

    Flot bidrag – nyd Weekenden, som måske så giver inspiration til næste uges abc 😀

  17. Petunia sier:

    Kjekt at det er noe som kan nyte verandalivet. Har ikke vært mye av det her i dag.
    Flott innlegg og kos deg videre:)

  18. Line sier:

    Verandaliv er eit fantastisk liv…
    Her er det så lenge sidan vi kunne nyte det livet at vi nesten har gløymt det,0)
    Resignasjonen har sege innover oss og no har vi gjort i stand ute i Løa i stadenfor, he he…

  19. Randi sier:

    Du , jeg tror jammen jeg skal kjøpe sånt snøre, jeg – ser jo helt genialt ut å hekle med det? Et koelig bidrag fra deg, og hjertesukket var kanon!

  20. Sommertid sier:

    Så herlig at du har fint vær og kan få nytet tilværelsen fult ut..det unner jeg deg 🙂
    Og for en fin idè å hekle av flaggsnor..
    fin blir den…jeg ville valgt uten perler…
    Ha en gog helg videre 🙂

  21. amylin sier:

    Jeg blir også litt nysjgerrig på hvor du bor, for her er det alt annet enn verandaliv i 20 grader. Nyt sommeren og kos deg i varmen.

  22. mormonsen sier:

    Godværet har ligget over Nord-Norge og Tromsø den siste uka. Fortsatt 19 grader nå i kveld, kl., 20:30. Nå skala jeg ut i den vakre kvelden og vanne potetlandet mitt (6 render a 17 settepoteter)

  23. BirtH sier:

    Jeg koser meg med å lese bloggen din! Så fantastisk mange kommentarer du har fått! Artig!
    Jeg vanner også i denne heten, – men ikke potetlandet, bare jordbærlandet 🙂

Legg igjen en kommentar

