Yndlingsting og yndlingsfolk

Jeg er usikker på om jeg nå bare skal fortelle om noen av mine yndlingssko, eller om jeg også skal måtte tilstå at en yndlingsbeskjeftigelse er å shoppe sko!  Min største utskeielse i skoveien var den gangen jeg kom hjem fra venninnetur til Praha medbringende 7 par nye sko og støvletter.  Da påla jeg meg selv en  kjøpestopp for en ganske lang periode etterpå.

Kanskje har jeg et snev av Imelda Marcos-syndromet?  Hun som hadde en samling på 3000 par sko? 

Nå har jeg selvfølgelig ikke på langt nær så mange par sko, og mine yndlingssko er muligens de jeg til enhver tid har på beina.  De som ikke kjennes så alt for komfortable ut, tar det gjengjeld igjen på utsjånaden.  Så det ene veier som regel opp for det andre.  I dag på jobben diskuterte vi forskjellige kategorier av sko, og fant ut at det var noen sko som var mest egnet for å sitte i, og andre som  ikke var egnet for annet enn for å bruke liggende!

029

Et lite eksempel på noen av mormonsens pt. yndlingssko.  Fargene på bildet ble dessverre ikke helt riktige, men fra venstre:  Røde sandaler som gjør meg i godt humør, lys brune sandaler som bringer meg litt høyere opp i været, og et par med med solide gummisåler som jeg tror er resirkulerte.  Læret skal behandles kun med olivenolje.  De er produsert helt uten bruk av gift og kjemikalier, så om noen skulle ha sånne perverse ønsker, så kan de spises uten at man kreperer av det!  Gode å gå  i er de også!

Fra yndlingsting til mine to yndlingsfolk fram for noen:

bjornogterje

Hvor ble alle årene av?  Et gammelt bilde av mine to yndlingssønner som er født med nøyaktig tre år i differanse.  Begge har bursdag i denne måneden.  De er likevel født i to forskjellige stjernetegn:  Den eldste er jomfru, den yngste er løve.  Da minsten ble født, kjøpte farmora hvert sitt anheng med stjernetegn til de.  Eldstemann satt litt betuttet og studerte presangene, og sa: » Tenk at han småen fikk ei løve, mens jeg bare fikk ei naken dame! » 

Flere ytringer om bokstaven y vil dere finne hos http://petuniablogg.blogspot.com/

hvor ABC-leken nå nærmer seg finalen.

Dette innlegget ble publisert i Uncategorized. Bokmerk permalenken.

23 svar til Yndlingsting og yndlingsfolk

  1. Petunia sier:

    Hehe! Du er jo langt på vei når du kan innrømme det da;) Kjempeherlig innlegg fra deg på Y:)

  2. Grethe sier:

    Nydelig – herlig innlegg .0)

  3. Turid sier:

    Flotte yndlingssko!
    Og de to yndlingssønnene dine, var bare herlige!

  4. Line sier:

    Du er vel ikkje aleine om å ha skodilla;0)
    Koseleg bilde av sønane, og herlig kommentar frå den eldste!!

  5. MonicaFoto sier:

    Så herlige yndlingssønner 😀
    Yndlingssko har vi vel alle – de bare varierer litt! Det er jo derfor vi kvinner må ha et visst utvalg nemlig 🙂
    Supert bidrag!!!

  6. viola sier:

    Hehe, morsomt det du skrev på slutten her. Ja, selvfølgelig skulle det ha vært bedre med en Løve! Ler.. Sko som kan spises, du verden, ja – da er den lite giftig, hehe! Jeg er vel en person som har veldig utslitte sko før jeg kjøper nye.. Altså: ikke skodilla! 🙂 Flott Y-bidrag!

  7. Rimkogeren sier:

    Jamen dog, en ægte skoskoman…. Fint indlæg.

  8. Jeanette sier:

    tror det er flere som lider av den sykdommen ;o)
    Jeg har t.o.m drevet en skobutikk som het Skodilla, og det sier vel det meste…

    Vi har vel alle våre yndlinger i alle varianter, og barna er ett selvfølgelig valg.

    Ha en flott helg!!!

  9. sologbolig sier:

    Flott innlegg og skoa dine var flotte de også. Vi har vel alle våre diller. Ha ein fin dag.

  10. anjoe sier:

    En mor til 2 dejlige sønner skal da have en del par sko, sandaler, støvler og støvletter, og at et enkelt par sko kan spises om nødvendigt, det er en husmoderdyd 😀

  11. Sommertid sier:

    Flotte bilder, likte det gamle best jeg..dine sønner..hvor har årene gått ?
    Tiden forsvinner utrolig fort når man har det bra sier nå jeg.
    Ha en fin helg 🙂

  12. Malys Krok sier:

    Ja hvor blir årene av… så utrolig koselig bilde og fortelling av dine to søte små.. de er nu bra yndig i sine uttalelser og. Måtte le litt for meg selv. Flott Y-bidrag. Fra Margit.

  13. Kerstin sier:

    Bra innlegg.. yndlingsskoa dine var flotte de…
    god helg.

  14. Randi sier:

    Hihi, det var en litt betuttet herrmann, da, skjønner jeg – som bare fikk en dame:) Et herlig innlegg – spiselige sko har jeg aldri hørt om før! Ha en fin fredag!

  15. Gamleheksa sier:

    Så herlige små karer. Går ut fra at de er litt eldre nå og kan le av stjernetegnene sine. Er født i Jomfruen jeg også, så jeg syns da den er flottere enn løva 😉

    God helg.

  16. Juni sier:

    Sko er en grei ting å kjøpe, på langt nær så stressende som klær. Jeg liker å kjøpe sko jeg også. Stakkars han som bare fikk ei naken dame:) he, he.
    Hva sier han om den saken i dag mon tro?

  17. Madame sier:

    Haha, det var sjovt fundet på! En fin løsning af vores opgave i denne uge 🙂
    Rigtig god weekend til dig!

  18. HildeS sier:

    Dette var et fornøyelig innlegg. Sko er ganske enkelt fantastisk moro, og historien om sønnene dine var så søt.

  19. drengen sier:

    Herlig innlegg! Yndlingssko, ja hvem har ikke det?? Mine er godt brukt og i tillegg gnagd på av Aiko.

  20. strömma sier:

    Det är tur att det finns fler än jag som köper
    skor i parti och minut :-).
    Jag brukar sälja bort dom som står oanvända på Tradera.
    Fina är dina skor.

    Ja man undrar vart åren tar vägen. Min äldste
    son fyller 34 år nu i höst och min yngste fyller
    15 i december. Emellan dom har jag 4 st till barn.

    Natthälsningar
    strömma

  21. Ja, hvilken jente har ikke forkjærlighet for shopping av sko?? Eller det vil si, jeg skulle ønske jeg kunne det, men jeg bruker desverre spes sko så utvalget er litt begrenset… Men dog, flott vinkling!

    Ha en strålende helg!

  22. Lappedamen sier:

    Det er jo viktig å ha gode sko, og viktig å ha noen å bytte på så man ikke går i de samme skoene hele tiden. Og man må jo ha sko som passer til antrekket, til været og sesongen. Da blir det jo en del sko.

Legg igjen en kommentar

