Ærlig talt,

det er ikke enkelt å lage noe vettugt om denne vanskelige bokstaven.   Kan jo ikke engang si at «Æ e nordlending, æ'», fordi jeg sier at «eg e fra Troms».  Nå snakker vi jo rimelig bredt her på mine trakter, så jeg kunne kanskje  skrevet noe om æplekake eller æddik, om hæst eller ræv.

Eller presentere en ærverdig, gammel bygning:

975

slottet  Alhambra

(«Det røde slottet») (arabisk: الحمراء). Er plassert på et platå like sørøst for Granada i Andalucía. Bygget av maurerene mellom 1248 0g 1354, under styring av AL Ahmar og hans etterfølgere. Står i dag på UNESCOs verdensarv-liste. Er Spanias største turistattraksjon.

Kilde: http://no.wikipedia.org/wiki/Alhambra

 991

Påsken for tre år siden oppholdt jeg meg i Andalusia, og fikk da muligheten til å besøke Alhambra.  Storslagent, vakkert, imponerende, og en severdighet som jeg gjerne gir min anbefaling.  Og er dere først der, så sett av hele dagen!

1278

Ærbødighet,

1270

 det kjenner jeg på, når jeg opplever sånne dager som dette.  Disse bildene er tatt på tur opp til Brosmetind på kvaløya.  En deilig dag i august måned, sein ettermiddag/tidlig kveld.

Andre Æ-innlegg finner du hos http://petuniablogg.blogspot.com/.

Dette innlegget ble publisert i Uncategorized. Bokmerk permalenken.

26 svar til Ærlig talt,

  1. Petunia sier:

    Ære være deg for en flott løsning på ukens bokstav! Jeg har lurt på om det var dere nordfra som oppfant Æ’n, men jeg leser jo det du skrev her!
    God idé det med lesesirkel. Er det noe du kunne tenke å påta deg? Blir det en ny ABC runde, så har jeg hendene fulle med den:)

  2. Jeanette sier:

    Flott innlegg og flotte bilder, spesielt det siste ;o)

    Ha en super helg!!!

  3. Evami sier:

    Ærverdig bygning Alhambra og all den historien!
    Og en blir Ærbødig når man kan nyte vakker norsk natur:) Flott løsning:)

  4. Mandy Lou sier:

    Kjempefine bilder! En god presentasjon av bokstaven Æ.

  5. sologbolig sier:

    Flotte naturbilder og bilder fra slottet Alhambra, der sku eg ha likt og vert. Ha ei fin helg.

  6. Kerstin sier:

    Et bra innlegg dette..ingen lett bokstav dette..men du lsøte det bra… Nydelige bilder..
    =)

  7. Randi sier:

    Æ er ikke den enkleste bokstaven nei, men du har da jammen løst den supert! Vakre bilder!

  8. Sommertid sier:

    Syns du klarte den her vanskelige Æ’n kjempebra !
    Flotte bilde fra Norge og Spania. Ha en fin helg 🙂

  9. MonicaFoto sier:

    Så flott innlegg – og bilder! Ærbødighet er på sin plass for at du deler slike herlige bilder og historie med oss 🙂 Tusen takk!

  10. Rimkogeren sier:

    Sådan, du klarede Æ i fin stil.

  11. Gamleheksa sier:

    Jammen et ærverdig innlegg. Flott løst- God hÆlj til deg.

  12. Great minds think alike!!

    Supersmart innlegg!! 😉

    God helg!

  13. viola sier:

    Så flotte byggverk! Andalusia og Granada har jeg lest en bok om, arabisk forfatter, oversatt til norsk.. Boken var fra den tiden araberne eide Andalusia.. Husker ikke hva den boka het..
    Og de to nederste bildene, der viser jo naturen sel sitt flotte ærverdige kunstverk!! Vakkert! 🙂

  14. Madame sier:

    Hvor er det smukt at læse, hvad du fortæller og at se billederne fra Alhambra! Jeg har ikke været der selv, men jeg kender flere, der har – og de var også begejstrede.
    Ha’ en rigtig god weekend, klem!

  15. Vil først og fremst takke for utrolig hyggelig kommentar hos meg 🙂 Setter stor pris på det!

    Så vil jeg si at dette var et kjempeflott innlegg med masse fine bilder. Har vært på Kvaløya selv, bodde der i rorbu i fjor sommer. Fantastisk flott sted!

  16. hildestorm sier:

    Flott innlegg igjen.

    God helg til deg!

  17. Line sier:

    Her vert Æ behandla med stil:0)
    Kjempebra løysning!!
    God helg

  18. anjoe sier:

    Pyt med at du ikke kan sige æ om dig selv, det er nogle gode æ’er 😉

    Sikke en natur du kan nyde ved Brosmetind!

  19. anjoe sier:

    Pyt med at du ikke kan sige æ om dig selv, det er nogle gode æ’er 😉

    Sikke en natur du kan opleve ved Brosmetind!

  20. Gärdsmygen sier:

    De två nedersta bilderna är underbara!!!

  21. TorAa sier:

    To blinkskudd.
    Virkelig bra og flotteb bilder

  22. Turid sier:

    Ja dette slottet var virkelig ærverdig!
    Nydelig innlegg!

  23. strömma sier:

    Vilka vackra bilder. Andalusien ska ju vara
    otroligt vackert.

    Jag har slöat till mig med alla fototeman nu.
    Kommer nog igen snart.

    kram
    strömma

  24. christina sier:

    Fantastiska foton!! WOW!!!

    Ha en fin helg! /christina

  25. Lappedamen sier:

    Helt klart et ærverdig slott Alhambra. Skulle gjerne ha vært i Andalusia, det hørtes spennende ut. Flotte naturbilder.

  26. vibeke sier:

    Ærbødig. Det er liksom ikke ord vi tar i daglig bruk. Det blir spart til man virkelig får bruk for det. Og det er litt godt egentlig. Jeg blir også ærbødig i kontakt med fjell og natur.
    Fine bilder, både fra Andalucia og fra Kvaløya

Legg igjen en kommentar

