Øvelser og prøvelser

Eller:  «Det er ikke så viktig hvordan man har det, men hvordan man tar det».

For veldig lenge siden dro M og jeg på venninnetur til Kos.  Det var meget tidlig på våren, og vi kom til ei gresk øy med et meget kaldt og skiftende vær.  Forbløffende likt det vi forlot i Nord-Norge.  I tillegg ble vi innlosjert i et meget enkelt, lite,  familiehotell.    Så vi kunne velge – deppe eller gå i gang med diverse øvelser.  Vi valgte det siste.

 Øvelse nr. 1:  Se på det som utelukkende positivt å bli vekket av husets hane kl. 0500 hver eneste morgen!  Mere og lengre ferie for pengene!  Og garantert nylagte egg til frokosten.

Scan11

Øvelse nr. 2:  Leie sykler, og sykle masse, for å holde varmen.   Det bidro til både god form, mye frisk luft og sol, og vi fikk se mye mer enn bare byen Kos.

 Scan12

Øvelse nr. 3:  Sole seg på Tigakistranda, i kald nordavind, 12 km utenfor Kos.  Hit syklet vi nesten daglig.  Men klarte vi å ligge i ro for å sole oss?  Å nei, som regel lå strandmadressen etterlatt, sånn som på bildet, mens vi streifa rundt.

Scan10016

Øvelse nr. 4.  Lære seg å  skjære til natursvamp i egnede fasonger, etter å ha fulgt et lokalt råd om vidunderkur mot sjøsyke:   Et halvt vannglass med Metaxa på styrten.   Det hjalp faktisk!   Bildet er fra øya Kalymnos, etter en røff overfart, hvor samtlige ble sjøsyke.  Vi klarte likevel å beholde humøret , ikke minst pga. M’s positive tilnærming:  «Egentlig liker jeg å spy!  Når alle de andre spyr, så skal jeg også spy.  Det er rett og slett sosialt!».  Makan til Riktig Mental Innstilling!  PS.  Sjekk den krøllpermanenten.

Scan1

Øvelse nr. 5.  Danse og knuse tallerkener.  Vi var helt enige om at her var muligheten til å kvitte seg med mye oppsamlet aggresjon!  Yes!

Scan3

Øvelse nr. 6.  Tenne lys i kirka dagen derpå (når vi syntes at vi hadde knust i overkant mange tallerkener).  Også det hadde en strålende effekt på sinnstemningen!

Scan10002

Øvelse nr. 7.  Pakke kofferten, når man innså at shoppingøvelsene kanskje hadde vært litt i overkant. For første gang aner man en liten desperasjon hos M, mens undertegnede var mer i sitt ess.  Jeg  fikk virkelig demonstrert mine talenter som rydde/pakkesjef, så lokkene på begge koffertene kom fint på plass.

Scan10004

Scan10005

 

Øvelse nr. 8: Ta farvel, med godt humør, etter det som mot alle odds ble en særdeles vellykket ferie.  All syklingen hadde bidratt til god brunfarge (det var kun to brune, fornøyde fjes på flyet hjem).  Vi hadde fått kontakt med masse flotte mennesker. bl.a. vår trivelige vertsfamilie som vi er avbildet sammen med her.  Legg merke til de flotte, greske blusene vi pyntet oss i på hjemreisedagen.

Scan10003

Jeg gjør oppmerksom på at jeg har innhentet tillatelse fra M til å bruke (ungdoms)bildene av henne i bloggen.

Er det noen som ønker å gjette på årstallet?

ABC-kleken hos  http://petuniablogg.blogspot.com/  går nå ubønnhørlig mot slutten, og klikker du på lenken, så vil du finne flere ø-historier.

Dette innlegget ble publisert i Uncategorized. Bokmerk permalenken.

18 svar til Øvelser og prøvelser

  1. Ruth sier:

    Jeg er imponert over dere. Men det er bare en ting jeg vil påpeke. Dere ble lurt angående eggene. Haner legger ikke egg så det var nok vanlige hønseegg dere fikk. 😉 Jeg er ikke i stand til å komme på en eneste liten positivitet når det gjelder hanegal tidlig på morgenen dessverre.

  2. viola sier:

    Oi oi oi! Dere var optimistiske og fikk gleden av det! Flott å høre slikt. Ikke alle hadde nok likt det været der.. Flott strand ser det ut som! Øde og flott.. Årstallet hm.. 80-tallet tenkte jeg.. men.. jeg tipper 1979.. 🙂

  3. Malys Krok sier:

    Så bra at dere var fornøyd og glad da dere dro hjem! Litt av en tur dere hadde, men dere vendte det dårlige til det gode og da bare måtte det bli bra. Tipper at dette er 1971? 72?
    Takk for kommentaren. Hilsen Margit.

  4. Hanne sier:

    Ha-ha. Super lesning og en god leksjon i at innstillingen er ALT!
    Jeg tipper dette er ca. 1980-1982?
    God helg 🙂

  5. Turid sier:

    Øvelse gjør mester!
    Ser ut som en flott tur i allefall!
    Ville tippet at dett var på 70 tallet, selvom jeg så ut som en puddel på hele 80 tallet 😉

  6. Evami sier:

    Oj,oj må si jeg er imponert over posivitets øvelsene deres:) Og de funka jo,så det var jo det beste:) Årstall,slutten av 70-tallet kanskje?

  7. Sommertid sier:

    For en opplevelse…ja for det var jo det for dere…artige kommentarer til bildene.
    Jeg tipper 1977…iallefall er det spå slutten av 70 tallet…morsomt å se tilbake på tenker jeg .
    God helg 🙂

  8. Gamleheksa sier:

    Hehe, all honør til to positive damer. Tipper 1982 😉

  9. anjoe sier:

    Ja positiv tankegang er ikke så ringe endda, herlig beretning – dog var jeg vist kommet til at køre hanen over, ville have påstået at cykelbremsen pludselig ikke virkede 😉

    Mit bud på årstallet er 1969…

  10. Camilla :) sier:

    Så flotte bilder og øvelser! 😀 Det blir jo ikke mer moro enn man gjør det til selv! 😉
    Mamma hadde samme grusomme krølltoppsveis da jeg ble født i 1985, så da tipper jeg det 😉

  11. Rimkogeren sier:

    Øvelse gør mester, siger man, fin løsning. Min krystalkugle siger 1971.

  12. Madame sier:

    Dejlige bileder og øvelser – jeg gætter på, at det er 1978 🙂

  13. Utrolig bra! Skikkelig morsom lesing, og det var jo ikke verst å få så mye bra ut av en ferie som kanskje ikke virket så bra til å begynne med.

    God helg 🙂

  14. Petunia sier:

    Dere var jammen flinke som gikk inn for det emd denne innstillingen! Det var en fin øvelse i prøvelser!
    Et veldig artig innleg fra deg!
    Jeg tipper på 1982:)

  15. Naturglede sier:

    Dette var da morsomt. Øvelse gjør mester heter det:)God helg!

  16. HildeS sier:

    Jeg tviler på at jeg hadde klart å være like optimist som dere var, men det var morsomt å høre om denne turen. Og ikke minst se på de «gamle » bildene fra turen.

  17. Hm, tenker meg at dette må være sent 70 tall eller tidlig 80, noe i den duren! Kjedelig med kulde på ferien da, men ser nå ut som om det var en fin tur tross alt! Artig tolkning var det iallfall!!

  18. Hobbygåsa sier:

    Stilig innlegg! Ja tar man ting med et smil så får man det mye morsommere 🙂 Ha en fortsatt fin helg!

Legg igjen en kommentar

