Uhu –

003Da jeg sto opp på fredag morgen, var det til et dunkelt, grønt lys i stua.  Alle vinduene var blendet, og utenfor kunne jeg skimte fremmede menn som beveget seg rundt på spøkelsesaktig vis,  3 etasjer over bakken.

006

Heldigvis var jeg ikke havnet inne i et romskip, sammen med små, grønne mainna.  Forklaringen ser dere her:  Det er malerne som har emballert huset mitt.  Først har de tapet plast over alle vinduer, og så har de strukket et digert seil.  Og så jobber de under seilet.   Da jeg krøp til køys på fredag kveld, blåste det ganske mye.  Da begynte jeg å se for meg forskjellige  saker – f.eks. at hele huset kom til å sveve for fulle seil, og lande nede i Telegrafbukta.

029

Men heldigvis, huset står fortsatt, og nå har malerne rulla opp seilet, slik at jeg ser dagens lys over søndagen.  Nå nærmer vi oss virkelig slutten på malerarbeidet, som har preget borettslaget det meste av sommeren.  Dette bildet viser de siste restene av gammel farge, og de to nye gråfargene som skal få pryde husene våre i mange år framover.

Dette innlegget ble publisert i Nord-Norge. Bokmerk permalenken.

4 svar til Uhu –

  1. BirtH sier:

    Det var jammen smart å spenne opp seil slik at de kunne arbeide i regnvær også! Og det ser snålt ut!;-) Dere huseiere ble enige om farge også, skjønner jeg. Fine farger! Er det hvitt rundt vinduene?

    Hvordan ser forresten ei Kleivakofte ut?

  2. stromma sier:

    Vad kusligt det måste ha varit med presenning över huset och fönstren. Men fint blir det ju när det är nymålat hus.

    kram
    strömma

  3. Renate sier:

    Gikk du ikke ut under seilet og undersøkte? Det måtte jo være spennende – nesten som telttur??

  4. viola sier:

    Bra du fant ut av at det var malere og ikke grønne menn da! 😉 Ja da måtte det sannelig ha blåst godt i «seilene» utafor soveromsvinduet ditt, bra huset sto med grunnmuren dagen etter, sier no jeg! Ler.. 🙂

Legg igjen en kommentar

