Cirka 0 grader Celcius ute. C-vitaminer inne.

Vinteren kom tidlig i år, og slik så det ut da jeg kikka ut av vinduet i morrest:

018

Hvitt over alt.  Ikke annet å vente enn at jeg i går våknet med verdens tetteste nese og med vondt i halsen.  Så menyen ser for det meste slik ut:

022

C-vitaminer fra tabletter og fra naturen, og mye varm te med honning i.  Varer dette for lenge, så spøker det for moltekremen til julaften. 

014

Og når det er kaldt ute, så er man heldig som har det varmt og koselig inne.   Da er det godt man har godstolen og strikkekorga.  I korga ligger en strikkejakke i varm, god alpakkaull under produksjon.  Ikke helt lovende, enda jeg har fulgt oppskrifta slavisk.  Bolen er snart ferdig.  Da skal jeg vurdere om jeg skal strikke ferdig, eller om det blir et opprekkingsprosjekt.  Innimellom strikker jeg pulsvanter av restegarn.  Uten oppskrift.

016

 

 Blogginga har blitt en mye triveligere hobby enn det jeg trodde da jeg begynte for Cirka et halvt år siden.  Den har jo en fabelaktig spin-off-effekt:  F.eks. har jeg tatt opp strikkinga igjen, etter at den hadde ligget brakk lenge.  Det har blitt enda morsommere å sy, og fotografere.  Alt pga. all inspirasjonen  jeg finner her inne.  Anbefalinger på gode bøker snubler jeg også innom.  Og dabber jeg av med blogginga, så holder denne ABC-leken meg i gang.  All ære til Petunia,  som administrerer det hele.  Det er jo nesten som  om man har en personlig trener, som pusher litt ekstra.

009

Når det først ble innedager, så var det flaks at jeg akkurat hadde hentet nye bøker på biblioteket.  Ei strikkebok, og to romaner.   Den ene er på hurtiglån, dvs. den må leveres etter en uke.  En flott ordning for de mest populære bøkene.  Så jeg kjeder meg ikke, her jeg forflytter meg mellom godstolen og ullpleddet i sofaen.

005

Dette bildet er tatt sist lørdag, kl. 8 om kvelden.  En meget mørkeblå kveld, med selvlysende nysne på fjelltoppene.  Jeg trives veldig bra med utsikten fra mitt stuevindu, til alle årets tider, og i alle slags vær.

Flere c-historier finner du hos charmante Petunia på http://petuniablogg.blogspot.com/.   Der har alfabetleken startet på runde to, med stor deltakelse.

Dette innlegget ble publisert i Uncategorized. Bokmerk permalenken.

35 svar til Cirka 0 grader Celcius ute. C-vitaminer inne.

  1. stubbetufsa sier:

    Helt enig med deg om bloggingens virkninger!
    Stell nå bare pent med deg selv, så blir du vel frisk fort igjen!
    Trøsteklem!

  2. Madame sier:

    Rigtig god bedring med din forkølelse! Tænk at I allerede har sne, hvor du bor. Det var nogle fine C’er, du har fundet, og det glæder mig, at du er blevet glad for at blogge.

    Ha’ en dejlig weekend 😉

  3. Malys Krok sier:

    Ja, slik ser det ut her også. Alt for tidlig! Gode C -er du har funnet selv om du helst skulle slippe å bruke de pga forkjølelse. godt du har bloggen og godt esestoff! Ønsker deg god bedring! -Margit-

  4. Ellen sier:

    Hei og takk for kommentar i bloggen min. Så artig med en blogger til fra Tromsø! Her vil jeg følge med så jeg håper du synes det er greit at jeg legger deg til i bloggen min!

    Ja vinteren er kommet og da er C-vitaminer viktige.. spesielt for oss her nord som nå snart går inn i mørketiden!

    Ønsker deg en flott helg!

  5. Evami sier:

    Celsiusen er littt for lav her også! Ser ikke snø utafor huset,men går jeg ut i gata og kikker over fjorden,så ligger snøen på fjellene! Multer er de beste C.vitaminer,varme-multer med is og multekrem,er mine favoritter:) God bedring:)

  6. Smukt ser det nu ud, med vinteren udenfor! Hvor jeg bor i Danmark har vi stadig solskin, enkelte blomster og solen luner én på ryggen, hvis man er heldig. Men frosten sniger sig også tættere på her. Og så er det godt at vide hvordan man klarer sig indendørs!!

  7. Sommertid sier:

    Uff da! God bedring, c vitamin er bra og honning er veldig bra også..så vi får håpe det her gjør susen for å få deg frisk igjen.
    Idag måtte jeg skrape is på bilruta..ikke noe moro..
    akkurat nå skulle jeg ønske jeg fortsatt var på ferie i syden…
    Godt at vi har blogglandia med mye inspirasjon og gode bloggvenner som gir en et push i riktig retning når vinteren og mørketiden kan bli litt for tung å fordøye..
    God helg 🙂

  8. Anette sier:

    Ojoj, redan vinter! Inte det minsta avundsjuk. Men stickning är ju kul! Trevlig helg. /Anette

  9. Lene sier:

    Multer er noe av det beste jeg vet. Det blir ikke jul her i gården uten multekrem, og aller helst i skåler av krumkakedeig 🙂 Fin c post hos deg 🙂

  10. Camilla :) sier:

    Det var mange flotte c’er 🙂 Kjekt at du får inspirasjon til det ene og andre via andre blogger, noen ganger trenger man bare et ekstra dytt 😉
    God helg!

  11. Petunia sier:

    Det var kaldt her i morges også, men ikke snø. Bare klink is på veien og nedfryst bil. Da er det godt å kose seg inne med tingene du viser her:)Og du minnet meg på at jeg bør kjøpe vitaminer og tran/omega 3
    Ha en finfin helg!

  12. Brrrrr….. Det der så kaldt ut! Ikke det – jeg måtte faktisk skrape is på bilsen i morges, så vinteren begynner visst å nærme seg Vestlandet og!

    Men, når det er kaldt ute kan man kose seg inne!

    God helg! 🙂

  13. Så godt at du har mye å ta deg til når vinteren nærmer seg, og halsen ikke er helt god. Og det ser ut til at du i alle fall har funnet en god bok å kose deg med. Lesehester kjeder seg aldri. God bedring.

  14. anjoe sier:

    Her fra det lollandske udi Sydhavsøerne i det danske land, ja da sendes du kærlige tanker, og i øvrigt mægtig mange tak for dine bud på C…

  15. mia sier:

    uff, ikke gøy å være syk, men c vitaminer piffer sikkert opp. Spennende med strikketøy, jeg har noe alpakka som venter på å bli brukt opp. God bedring 🙂

  16. Rikogeren sier:

    Hvis man har rigtig ondt i halsen, kan man roligt tage ud at sejle. Hvis man forliser, har man meget svært ved at synke.

  17. regnbuesting sier:

    Ja, de C-ene skal vi nok stifte nærmere bekjentskap med noen hver i tida framover. God bedring.

  18. Hobbygåsa sier:

    Uff ja, det har snødd her også – tidligere i uken. Jeg kan godt vente en stund på neste snøfall 🙂 Flott C-innlegg! God bedring til deg, og god helg!

  19. HildeS sier:

    riktig god bedring. her lar fotografering seg ikke gjøre om dagen pga regn og regn og regn, men venter ihvertfall ikke på snøen..

  20. christina sier:

    Krya på dig och håll dig borta från snön!!

  21. Henny sier:

    Ja, jeg er også på ekstra vitamin-c i disse dage. Jeg har oplevet en lignende effekt af at følge blogs, jeg har taget gamle hobbies op igen, fordi jeg har fundet inspiration i nogle af de mange blogs, jeg læser. Men det er nu en tidrøver af rang.

  22. TurboLotte sier:

    Ja blogging er bare så utrolig morsomt. Og så mange artige ting jeg får se av andres liv.

  23. Anette sier:

    Hvor må det være smukt med sne på fjeldet. Jeg kan da blive helt misundelig 😛 Flot indlæg om C.

  24. Besta sier:

    Håper du ikke blir veldig syk og at det går fort over!Jeg er i Lofoten hos min gamle mor, og her uler nord-vesten rundt hushjørnene. Ikke akkurat koselig høstferievær, men,men – det kan bli både to og tre runder med vår før vinteren slår ordentlig til. Kos deg under pleddet med gode bøker.God helg

  25. qehenne sier:

    Tenk at snøen allerede er kommet til dere. Dere er like tidlig ute som julemarsipanen:-) Godt å se at du kan kose deg med mange ting selv om virusen har intatt deg. Er veldig med deg om at blogging har gjort hverdagen mye trivliger. Veldig koselig å «besøke» nye blogger, og være med på diverse utfordringer, både i tankegang og fototrening. Vi skulle kanskje ha kalt ABC for Petunias treningstudio.

  26. Siw Aina sier:

    Sjaluuuu på all den flotte snøen (men ikke på forkjølelsen…). Vist er blogging en fin hobby. Og jeg skulle ønske jeg kunne strikke faktisk, men det kan jeg IKKE!

  27. Linda sier:

    Det er sne her også, men ikke sååå mye da!! Håper du blir frisk fort, både for din del og juledesserten sin del…hehe!!

  28. f. sier:

    c vitaminer er klokt denne årstid , det samme er bøker og nye blogger med ny inspirasjon. God helg.

  29. Mona sier:

    Du beskriver bloggandet på ett fint sätt. Jag har nyligen börjat och jag tycker det är jätteroligt att ge o få inspiration om allt mellan himmel o jord. Jag har varit i Tromsö en gång för närmare 30 år sedan. Jag minns att det var väldigt vackert. Jag tror vi åkte upp med en linabana för att titta på utsikten. Mest minns jag Tromsö kyrka och så köpte jag mig en lusekofte. Vi var tyvärr inte där längre än en natt eftersom vi var på bussrundtur till Nordkap. Bilden på din header är bedårande vacker! Hoppas C-vitaminerna hjälper dig!
    Tack för din kommentar hos mig.

  30. Rimkogeren sier:

    Hvis man har rigtig ondt i halsen, kan man roligt tage ud at sejle. Hvis man forliser, har man nemlig meget svært ved at synke.

  31. Linsky sier:

    God bedring!
    C-vitaminer er viktig. 🙂

  32. Melusine sier:

    Når det er minusgrader og halsen er sår, nesen tett er det godt å være innendørs og kose seg 🙂

  33. BirtH sier:

    Håper du har kommet deg nå! Det er bra at du kan se de gode tingene (strikketøy, bøker …) sjøl om du er syk. Havets katedral har jeg ikke lest, men boka i midten på bildet, likte jeg veldig godt.
    Ellers er jeg enig i at blogging inspirerer. Har tenkt å sitte mye ved symaskinen fram til jul, men det kommer neppe bilder av det på bloggen min (i fall det blir julegaver …).
    Ha en god dag!

  34. TorAa sier:

    Ja, jeg har hørt og lest at vinteren kom brått på mange steder i vårt langstrakte land. Her har vi kun hatt litt beskjeden nattefrost.
    Men appelsiner og andre C-vitaminkilder fra den nære natur (også fra egen dyrking og plukking) er i hus.
    Men, selv det holder ikke høstforkjølelsen helt unna. Vi har et meget stort forbruk av lommetørklær i disse dager.

    Supert C-innlegg.

    Mitt C-innlegg er her:
    http://toraamusic.blogspot.com

  35. TorAa sier:

    Tusen takk for meget hyggelig og inspirerende kommentar til to av mine poster, på hver sin blog.
    Det setter jeg stor pris på.

    Joda, min mor er en blid dame. Har alltid vært, selv om hun var langt nede i flere år etter at hun ble enke for 20 år siden.

    Håper at jeg igjen er i stand til å laste opp bilder til bloggen min. Banken (DnB Nor) har holdt på overføringen av USD 20 for plass-utvidelsen på platelagerleie siden den 13. oktober. Helt på trynet hva denne statsbank leverer av service.

Legg igjen en kommentar

