En klovn på krykker

Mormonsen er på spontantur til Gran Kanaria sammen med manageren.  De siste ubrukte feriedagene skulle tas i bruk, billige restebilletter dukket opp, og det ordnet seg med leie av trivelig leilighet.  Et ørnerede i fjellsida i Patalavaca med utsikt utover Atlanteren og solnedgang i havet. Alt lå til rette for to uker med slaraffenliv, og lange turer til fjells og langs strendene her nede.  Vi hadde tom. bestemt oss for ikke å leie bil denne gangen.  Vi hadde rett og slett planlagt en intensiv kamp mot bilringene i førjulstida.

Og hva skjer så den første feriedagen?  Jo, svømmekløna presterer å bli kastet rundt i brenningen (en ganske liten brenning, som jeg bare skulle lagt meg flat og SURFA på, iflg. manageren), og i panikken over plutselig å få hodet under vann, så skadet jeg foten.   Bare en forstuet tå, var managerens første diagnose, ikke noe å bry seg om.  Bare gå videre, så gir det seg.  Men den gang ei.  Utover kvelden ble foten større og større og blåere og blåere.  Så det ble leiebil og røntgen og brudd og støttebandasje (har forsikret manageren om at hadde dette vært for noen år tilbake, så ville jeg hatt en SVÆR gips) og tusen formaninger fra legen om ikke å belaste foten på 4 uker, til nød forsiktig hælgange med krykker.  Og så må jeg sette sprøyte på meg sjøl.  I bilringen.  En hver dag. Har aldri gjort det før, og synes det er kjempeskummelt å stikke nye holl hver dag.  Masse blå flekker blir det og, så nå ser bilringen nærmest ut som en blåprikkete badering.  Sprøytene skal  motvirke blodpropp siden jeg visstnok skal ligge i senga med beinet høyt i fire uker.

Uansett så karrer jeg meg opp og ned til leiebilen, ca. 100 trappetrinn.  En tur hver dag.  Begynner å bli en racer på krykkene.  Men ellers sitter jeg mye på rumpa, på terassen, i bilen og på kafeer.  I rein sympati har manageren tatt meg med på de beste restaurantene som er å oppdrive her i området.  Og jeg får alltid tildelt en ekstra stol, slik at jeg kan sitte med beinet høyt – så kom ikke der.  Jeg bare gremmer meg over at jeg ikke fikk bruk for pensandalene som jeg tok med nedover.  Legen anbefalte meg å kjøpe sånne klovnesko (crocks tror jeg de heter), men mine gode, gamle ecco med fjærende såler er helt ypperlige, også her.  Og egentlig er jeg nå med godt mot.  Det hadde faktisk vært verre dersom jeg, i stedet for å bli kastet inn mot land, var blitt tatt med i dragsuget, og havnet i Afrika.

Mange flere krevende, kuriøse og komiske k-historier og bilder vil dere finne dersom dere klikker dere inn hos petuniablogg.blogspot.com

Dette innlegget ble publisert i Uncategorized. Bokmerk permalenken.

29 svar til En klovn på krykker

  1. Turid sier:

    Det var godt skrevet. Fornøyelig å lese hvordan du tross alt får mye godt ut av ferien. Det så jo helt herlig ut, og ikke et dumt sted å sitte med en god bok 🙂

  2. Petunia sier:

    Nei og nei!! Ikke noe kjekt å skalde seg og i særdeleshet ikke på ferie. Og så i tillegg med ustabilt nett…
    Jeg håper du får kost deg resten av feiren da og at reiseforsikringen er i orden;)
    God bedringsklem herfra!!

  3. Petunia sier:

    Skade seg heter det egentlig;)

  4. Malys krok sier:

    Huff og huff dette var ikke bra! Du skriver så lett og morsomt, og det er jo bra du tar det sånn, Uansett kan det ikke være så kjekt dette. God bedring! Krykkene kom til sin rett på mer enn en måte. Takk for din kommentar! -Margit-

  5. Ellen sier:

    Jeg er utrolig glad for at du ikke forsvant i bølgene og havnet i Afrika 🙂

    Av hele mitt hjerte ønsker jeg deg god bedring!!

  6. Annfrid sier:

    Oijsann! Ikke slik ferie som forventet, men det ser da ut til at du kan innrette deg å ta det med godt humør. Morsomt innlegg. Gleder meg allerede til neste beretning. Synd det ikke ble noe mosjon for bilringen, kanskje magedans…
    Klem!

  7. qehenne sier:

    Uff da, det var jo ikke beste starten på ferien. Du får nyte den så godt du kan. Ha en riktig god uke!

  8. f. sier:

    ja det er jo et ferieminne dette også , det kunne jo gått mye verre, humor har du i hvert fall. God helg til deg F.

  9. Anette sier:

    Nej, men vilken otur……..fast helt klart bättre än att hittas i Afrika 🙂 Det gäller att se allt positivt! Du har ju härlig utsikt att njuta av och solen skiner! /Anette

  10. Gamleheksa sier:

    Nei og nei. At det går ann å være så uheldig da. God bedring og god helg.

  11. Sommertid sier:

    Såå typisk !
    nei og nei, men man får gjøre det beste utav det. Og du er jo ikke alene, manageren får du jo god hjelp av.
    Go helg 🙂

  12. Ruth sier:

    Nei vet du hva! DA hadde jeg blirr sur altså. Stakkars deg, makan til uflaks. Og det er VONDT med forstuet for. Er man på ferie er det enda vondere. Nei nå syns jeg synd på deg.
    Enda bra at Manageren er der og tar deg med ut. Jeg håper ferien din blir bra alikevel – og at du får kost deg så mye du kan. Gjerne enda litt mere. Bli kost FOR.
    Og ikke flyt til Afrika – selv om det egentlig kunne ha vært litt spennende.

  13. TorAa sier:

    Dette er skrevet med en herlig Stå på vilje og positivitet kombinert med suveren selvironi.

    Jeg liker folk som ser livet fra den lyse side, uansett og som er i stand til å formidle slik du gjør, selv om foten er høyt til værs.

  14. Camilla :) sier:

    Så kjedelig at sånt skal skje allerede den første dagen! :-/
    Jeg fikk sånne sprøyter i bilringen etter at ungene ble født med keisersnitt, det er de vondeste sprøytene jeg noen gang har tatt! Jeg så ut som en blåflekkete badering jeg også, men det var mest pga at jeg ba damene om å klipe et godt tak i bilringen, slik at jeg kjente klipet og ikke stikket 😉 Så da satt jeg der med to blå flekker for hver sprøyte…
    Håper du får en fin ferie til tross for litt funksjonshemming!

  15. anjoe sier:

    Af skade bliver man klog, påstås det, så I må gentage ferieturen næste år 😉
    Godt at din humor er intakt – så får du trods alt nydt ferien lidt. God bedring!

  16. BirtH sier:

    Det var et herlig innlegg!! Uflaks snus til ei god historie. Godt at det ikke kom en hai og beit av deg hele foten (eller benet, som det heter på sørnorsk). Hvordan skal du nu få trimmet av deg bilringen …. Har hørt at tankens kraft skal gjøre underverker, men det er vel for mye forventet i dette tilfellet 😉 Jeg er nu glad for at du har utsikter til å bli helt god i foten, – for det har du vel. Synes imidlertid du kunne pyntet tåneglene med litt farge … tihi..
    God bedring, og ta vare på de gode tingene!

  17. Henny sier:

    Hvor ærgerligt, at du skulle komme til skade på din spontane ferie. Men alligevel godt, at du ikke er nødt til at synke så dybt som til at investere i et par crocs! 🙂

    God bedring og god fortsat ferie.

  18. Rimkogeren sier:

    Det var da en pokkers måde at tilbringe ferien på.

  19. Linsky sier:

    Uff for en uflaks!! God bedring til deg!

  20. strömma sier:

    Vilken himlans otur du har på din semester.
    Kanske det var meningen att du ska ta det lugnt och bara njuta och bli uppassad :-).

    kram
    strömma

  21. apatulski sier:

    uha din stakkel 🙂 men en god historie..

  22. Strikkebesta sier:

    Du har min fulle sympati, eg blir imponert over galgenhumoren, og håper at du klarer å nyte ferien trass i det vonde beinet.

  23. sologbolig sier:

    Huff da ! Høres ikkje bra ut. God bedring.

  24. sissels sier:

    Det høres ut som du har det fint tross alt.
    Ha en fin 2. søndag i advent.

  25. mia sier:

    huff, så det kan gå, men fin läsning, beklager men jag sitter faktiskt och ler lite.. men tycker da synd om dig 🙂

  26. Lappedamen sier:

    Uffda, så uheldig du var. Man skal jo helst være litt mer mobil når man har planer om ferietråkking. Men det høres ut som du tok det pent.

  27. besta sier:

    Huffameg….det var leit at planlagt trimferie skulle få en slik start. Men kjenner jeg deg rett lar du lattermusklene i magen pleie bilringene, så kanskje blir resultatet bra likevel. Og så får jo mangeren en sjanse til å vise fram sine beste sider. La han pleie deg…bære deg på sine skuldre både opp og ned trappene. God ferie!

  28. Melusine sier:

    Åh, det var utrolig leit at ferien skulle ende med bandasjert fot og krykker! Også akkurat når dere skulle ta bena fatt opp og ned fjellsiden og uten leiebil, men godt at det ikke gikk verre og jeg er overbevist om at eccoene er mye bedre enn crocs 🙂
    God bedring og ha en fin ferie videre til tross for skaden!

  29. Litt om alt sier:

    Er utrolig glad for at du ikke havnet i Afrika!
    Håper ferien har vært bra til tross for uhell…de beste restaurantene høres ikke ut som de verste stedene en kan være?
    Stor bedringsklem

Legg igjen en kommentar

