Utfordring

Utfordring:

  • utfordre 5 personer og gi dem beskjed
  • gi også beskjed til personen som utfordret deg
  • hvert svar skal begynne med første bokstav i bloggnavnet ditt
  • om den som utfordrer deg har samme forbokstav som deg, får du ikke gi samme svar som hun har gjort
  • ikke skriv samme svar flere ganger

Som periodisk og ihuga scrabbler og kryssordløser, så klarer jeg jo aldri si nei til sånne utfordringer, so here we go:

1. Hva heter du?
– Mormonsen

2. Et ord på 4 bokstaver
– moro

3. Jentenavn
– Nydelige Martha (og lillebror)

4. Guttenavn

– Marinius.  Konfirmasjonsbilde av min pappa, Lars Marinius, født i 1901.

 5. Yrke
– Maler.  Eldstesønnen henger i klatretau og maler røstet på gammelhuset.

6. Farge
– mørkegrå (eller koksgrå, det var virkelig årets farge det året jeg begynte på framhaldsskolen).


 7. Klesplagg
– Miniskjørt.  Vel, skjørtet kom ikke med på bildet, men kjolen jeg har på meg var rimelig stutt.  1969.

8. Mat
– Makaroni
9. Ting på badet
– Make-up
10. Plass /sted
– Mesambria – eller Gamle Nessebar, som byen heter i dag.
 
 
11. Grunn til å være sen
– Magesjau!
12. Noe man skriker
– Myggj….!
13. Film
– Mormor og de åtte ungene.  Bildet er av mi mormor, Ane Martha og morfar Jakob.
14. Noe man drikker
– Melk
15. Band
– (The ) Monn Keys (noen som husker dem?)
16. Dyr
– Monsekatt
 
 
Etter tillatelse fra http://ullhedina.blogspot.com/, så har jeg fått lov til å bruke et av hennes bilder av vakre Pusifer.  Som jeg trodde var en gutt, altså en mons, men der tok jeg nok feil.  Burde jo SKJØNT at PUSIfer var ei pusi, ei jente. 
 
17. Gatenavn
– Mellomveien (Tromsø)
Ligger like i nabolaget, så da bruker jeg et bilde av mørketidshimmelen, tatt fra min veranda.
18. Bil
– Morris Mini.  Ikke akkurat Morris, men ganske Mini – spesielt campigvogna.
forravda 410
19. Sang
– Mellom bakkar og berg utmed havet.  Bildet er tatt en meget varm dag sist sommer, mot Senja og Malangen.
018
Min utfordring går videre til:  Den som vil og kan!
Dette innlegget ble publisert i Uncategorized. Bokmerk permalenken.

3 svar til Utfordring

  1. Ruth sier:

    Så morsomt. Jeg satt og så på bildet av deg med minikjole og tenkte at «har hun virkelig så diger tatovering?» Men så var det et stempel om at du var uretusjert. Jeg regner med det IKKE er tatovert på deg.

    Så koselig å se Pusifer hos deg. Jeg satt en stund og mente hun var veldig lik min egen katt – før det gikk opp for meg. Men det er sent på natten altså.

    i morgen drar vi til Aberdeen for en uke – ellers hadde jeg tatt med meg utfordringen.

    Ha en strålende uke.

  2. Lappedamen sier:

    Høres jo ut som det har vært en herlig ferie til tross for foten ute av funksjon. Deilig med sol og varme.

  3. Tilbaketråkk: Mat og musikk « Mormonsen’s Blog

Legg igjen en kommentar

