Mat og musikk

Manageren inviterte på mørketids-kveld på byen, med mat og musikkmenyen.

Ingen av oss var motiverte for tradisjonell  julemat. Så vi var på Lotus og spiste deilig, japansk «Set-meny«.  Mums-mums!

Etterpå var det Hålogaland teater og musikalen Bør Børson – i Nord-Norsk versjon.  Kritiske røster omtaler stykket som en middels amatørrevy.  Men vi kosa oss, uansett.  Og syntes Kristian Figenschau var makeløs og morsom som campingplass-gründer fra Olderdalen.

Og,  merk dere, ei megapynta campingvogn var på plass også utenfor teateret.

En takk til min kjære manager, for en munter og koselig førjulskveld!

Dagens M er faktisk et lite jubileum, da jeg kastet meg på ABC-leken fra bokstaven N i forrige runde.

Først nå kom jeg på at jeg kunne jo brukt dette som mitt M-innlegg:    https://mormonsen.wordpress.com/2009/12/12/utfordring/

Flere merkelige og morsomme M-historier og -bilder kan dere finne hos petuniablogg.blogspot.com

Dette innlegget ble publisert i Uncategorized. Bokmerk permalenken.

41 svar til Mat og musikk

  1. stubbetufsa sier:

    Hei!
    Fin utekveld!
    De skjellene, du!
    Jeg hadde ikke sau og rein for handa, men du har hekt rett i beskrivelsen! Reinskjella heter visst hjerteskjell offisielt…
    Ha en fin kveld!

  2. Rimkogeren sier:

    Tit får rigtig sjove film dårlige anmeldelser.

  3. mia sier:

    Låter gott med japansk middag, julen är inte här ännu och redan så frästar inte julmaten stort.. Vilka kuliga statyer du visar också 🙂

  4. qehenne sier:

    Så deilig kveld dere hadde. Ha en flott uke!

  5. fotoboksen sier:

    Høres ut som om dere hadde en alle tiders og morsom kveld. Det er godt med slike avbrekk i julestresset. 🙂

  6. strömma sier:

    Vilken härlig kväll ni verkar ha haft med god mat och underhållning. Det behöver man mellan varven.

    Kram
    strömma

  7. Maria sier:

    Det låter som det var en riktigt trevlig helg. Mat och musik det kan man inte leva utan…
    Trevlig helg!

  8. Madame sier:

    Det lyder dejligt med jeres japanske middag – jeg har aldrig smagt japansk mad! Sikke en hyggelig aften, det må have været. Fine M’er du har fundet 🙂

    Ha’ en god uge!

  9. Anette sier:

    Det ser riktigt gott ut och julmat det lär du ju få ändå!! /Anette

  10. Naturglede sier:

    Takk for hyggelig hilsen inne hos meg. :)Dette så da riktig trivelig ut. Kos deg videre i advent.God helg!

  11. Marita sier:

    Man skal ikke lese andres kritikker av teaterstykker, men vurdere selv. Man er forskjellige og liker ulike ting. Høres ut som om dere har hatt det helt topp!

  12. Spiderdama sier:

    Mm, fristet av den japanske maten!:-)
    Du må ha en flott helg og JUL!

  13. Randi sier:

    Maten ser nydelig ut, og det høres ut for at dere hadde en Megatrivelig kveld!

  14. Sommertid sier:

    Høres som en fortreffelig kveld. Og julens ståk og mat kommer tidsnok. Ha en fin fin førjulshelg 🙂

  15. Donald sier:

    Ah – dejlig menu, og det lyder som en dejlig aften.

    I min barndom spiste man kun julemad selve juledagene – men julemad kunne være alt muligt, fandt jeg hurtigt ud af. – Det vigtige ved juleaften er, at der er nok til alle, og det var heldigvis ikke noget problem i vores del af verden.

  16. Brit sier:

    Nå er det lenge siden jeg var innom hos deg! Så artig svar på bokstaven M! Maten ser god ut, og jeg er sikker på at den smakte godt også.
    Ha en fin dag, og ei god helg!:-)

  17. Rimkogeren sier:

    Gratulerer, og bliv endelig ved, så vi fortsat kan mødes. Fint indlæg.

  18. Line sier:

    Det høyrest ut som dokke hadde ein fantastisk utekveld med god mat og god underhaldning:0)
    Deilig med slike avbrekk i ein ellers ofte travel kvardag…

  19. BirtH sier:

    Jeg sier bare: Kan jeg låne den manageren ….?

    Har ikke funnet plass til juletreet ennu. Studenten kom heim i dag, og han vil ha fortgang i juletrepyntinga. Han vil at han og jeg skal inngå et komplott og lage jul NÅ! (Faren vil vente til lillejulaften, som normalt.)

  20. Petunia sier:

    Slike kvelder man husker! Kos!!
    Han en fin adventshelg:)

  21. Mona sier:

    Härligt och fyndigt inlägg med många M i! Bra att ni valde japansk mat i stället för julmat. Det kan lätt bli för mycket av det goda.

  22. Hobbygåsa sier:

    Høres ut som en kjempekoselig kveld! Ha en fin helg!

  23. Henny sier:

    Mad og musik er gode M’er. Det lyder, som om I har haft en rigtig hyggelig før-juleaften med spisning og teater.

  24. Linsky sier:

    Det høres ut som en perfekt kveld! 🙂

  25. Malys Krok sier:

    Mange gode M hos deg. Bra det ble en fin kveld , med mat og musikk! Takk for din kommentar! Våtdrakten ble prøvd bare for moro, eieren skulle ut i kaldt vann og grave rent. Var for stor for henne. Ønsker deg en god helg! -Margit-

  26. anne-lie sier:

    Vilken mumsig mat du bjuder på;-))

  27. Randi sier:

    Oiii!..for en makaløs kveld:-))
    Daddelkake er ikke laget,men mye annen kake med dadler i…(lager kun råkaker og da er de med som bl.annet søtning…nammmmm..)
    Fortsatt kooos helg & Klemmm Randi

  28. mmm mad lyder dejligt og japansk mad i juletiden lyder særlig dejligt. 🙂

  29. BirtH sier:

    😀 Takk for kommentar som skapte høg latter i huset!! Studenten er glad for støtte.
    Tenker det blir et juletre for hjørne i år.
    Flettebånd har jeg aldri fått i gave. Har heller ikke hatt bruk for det. Hadde alltid kort hår som barn. Pappa klipte meg, og han likte å se hele ansiktet. Dermed ble luggen klipt helt bort til ørene!
    Kjenner jeg blir litt nysgjerring når du skriver om manageren ….. Har du virkelig bruk for en manager i jobben din ….. vet jo ikke hva du jobber med. Forventer ikke at du svarer på disse spørsmålene, noe hemmeligheter skal man ha sjøl om – eller spesielt – når man blogger!

    Ha ei god helg!

  30. TorAa sier:

    Alledeles herlig, fint og flott ABC-M.
    Jeg er med deg i hvert ord og bilde;)

  31. Camilla :) sier:

    Så stilig med julepynt på campingvogna!! De nye vognene har jo så fin belysning på utsiden av vogna, men ingenting slår julepynt! 😉

  32. frkbibo sier:

    Man kan jo kun sige mums. 😉 Flot indlæg.

  33. BirtH sier:

    😀 Vi fikk oss en god latter her i huset! Studenten er glad for støtten fra deg!
    Nå er treet innkjøpt, det ble et hjørnetre til 350 kr. Kan ikke tas inn i dag, sier mannen, for hjørnet er ikke ryddet 😉 Men i morgen skal det pyntes, sier studenten, som i kveld har dratt til broren for å sy kjøttrull etc. Jeg er nå spent …. på juletreet (kjøttrullen vet jeg blir bra!).

    Jeg fikk aldri flettebånd i presang. Jeg hadde kort år, alltid! Pappa klipte meg, og han likte å se hele ansiktet, så luggen ble klipt helt bort til ørene!
    Utsagnet om at det er et helt år til neste julaften, har jeg også hørt mange ganger. Ikke særlig oppløftende!

    Gratulerer med fliser over kjøkkenbenken! Hva må man gjøre for å få seg en manager, mon tro ….

    Jeg er en kløpper til å puste med magen. Det har jeg lært for mange år siden, og hatt veldig god nytte av, i forskjellige situasjoner.

    God helg!

  34. BirtH sier:

    Nå ser jeg at det er kommet dobbelt opp med kommentarer fra meg her; det var ikke meninga. Beklager. Sånn er det når man farer fram og tilbake på forskjellige pc’er innimellom alt jule-styret, da er det lett å miste oversikten. Ja ja.

  35. Lappedamen sier:

    Det hørtes ut som en Megakveld. Godt med litt annen mat en den tradisjonelle julematen. Det kan bli for meget.

  36. Ellen sier:

    Hei Mormonsen. Det e så koselig med en sånn luftetur i vinternatta! Vi va ute og spiste på Arctandria på torsdag. Deilig mat og nydelig vin! Kos dåkker masse i jula!

  37. BirtH sier:

    Takk takk, du er flink med go’ord! Det er godt å få!
    Og du er sjøl en god inspirator!

    Du beskriver så godt den tida vi skreiv på maskin med blåpapir, flere kopier, sjablong og rundt viskelær. Etter hvert kom det blyantviskelær med kost i andre enden. *hehe*

    Mon tro hva neste trekk blir etter pc-tastatur og backspace?

    Ja, det er genialt med egen manager! Mannen her tar husvasken, bl.a. Han er som poteten … I dag har han vaska kjøleskapet. Jeg har kokt kjøttrull, og «sittet på nettet» *uhu*

    Snart går vi på trening.

  38. Lappedamen sier:

    Hei og takk for hyggelig kommentar på bloggen min. Når det gjelder oppskriften på små nøttebrød, beklager jeg feilen. Det skal selvfølgelig være 2 ss og ikke 22 ss sukker. Takk for at du gjorde meg oppmerksom på feilen. God jul til deg.

  39. Melusine sier:

    Midtvinter er en glimrende tid til mørketids-kveld med god japansk mat og Bør Børson 🙂
    Selv var jeg med min kjære på fredag for å se Nøtteknekkeren og etterpå tok vi en tur på pub, jammen lenge siden vi har gjort noe slikt!
    Kos dere videre i denne førjulstiden 🙂

  40. Dette må ha vært en virkelig kjekk kveld. Nesten så jeg misunner deg. Selv har jeg måttet ta pause i ABC i ord og bilder en stund. Får se hva julen bringer av tid. Når det gjelder hjertet på bloggen min, så bare kopier så mye du vil. Jeg legger snart ut oppskriften og viser til hvor jeg selv fant den.
    Ønsker deg en riktig god Jul!

  41. stubbetufsa sier:

    Hei!
    Jeg vil sende mange ønsker om ei fredfull og god julefeiring!
    Klem fra Stubbetufsa!

Legg igjen en kommentar

