Stafettutfordring med sitat/ordspråk og bilde

Annfrid har videresendt meg en utfordring, som startet hos Petunia –  http://petuniablogg.blogspot.com/2010/01/sitatstafett.html

Petunia skriver: Reglene er som følger: Jeg sender stafettpinnen videre til noen blogger som jeg oppfordrer til å lage et lite innlegg med et sitat eller ordtak og med et bilde som illustrerer dette ordtaket/sitatet. De som får stafettpinnen og tar oppfordringen, gir stafettpinnen videre til to nye personer. Alle som er med linker tilbake til dette innlegget her hvor jeg lager en oversikt over alle bidragene!  Husk å gi meg beskjed når dere har postet et sitat-innlegg!

Ordtak og sitater  har vi jo masse av.  Men å finne et passende bilde, det er en adskillig større utfordring.  Jeg tenkte jo f.eks. litt på det med «Nød lærer naken kvinne å spinne».  Men hvor skulle jeg så finne tak en rokk sånn i full fart?

Så kom jeg til å tenke på Nalle.  En skikkelig latsabb, som for det meste tilbringer dagene henslengt i godstolen.  Stort sett bare i aktivitet når familiens yngre garde kikker innom.  Han var ikke uvillig til å stille som  modell, dersom det ikke medførte for mange fysiske utskeielser.  Jeg tok opp med han forskjellige sitater rundt sykelønnsdebatten som ruller og går om dagen.  F.eks. denne:

«Du behøver ikke være syk, selv om du ligger i senga når du våkner om morgenen».

Men før han kom  seg så langt som under dyna, så hadde han selv et forslag på et av min mormors spesiale, når hun syntes ting gikk tregt:

«Den late satt i senga, og ønska at han låg»

Stafetten går videre til BirtH og Strømma

Kikker dere innom  http://petuniablogg.blogspot.com/2010/01/sitatstafett.html, så vil dere finne mange morsomme innlegg med ordtak, sitater og bilder.

Dette innlegget ble publisert i Uncategorized. Bokmerk permalenken.

13 svar til Stafettutfordring med sitat/ordspråk og bilde

  1. qehenne sier:

    Det siste sitatet kunne ha vært meg. Men jeg er vel stort sett ikke lat, bare livsnyter.
    Herlige bilder!

  2. Annfrid sier:

    Dette var et morsomt svar på utfordringen – og så har du hatt en så samarbeidsvillig fotomodell også.
    Håper du har forberedt deg til å ta i mot Ask, selv om han ikke er noe velkommen akkurat.

  3. BirtH sier:

    Så koselig bamse, – med nattlue! 🙂 Du er kreativ som finner på en sånn løsning.
    Jeg får vri hjernen for å se om det kommer opp noe som jeg kan skrive om.

    Ørbeinet på torsken er godt, jeg velger også det. Men slike mager fylt med lever som han mannen på tv spiste, har jeg ikke hørt om før. Er det vanlig der du bor?

    Er solbollene du skriver om, det samme som berlinerboller (eller det vi kaller for fastelavensboller)?

    Jeg fikk forresten et glimt av sola i dag, inni mellom skydottene. Jeg så den også forrige helg da vi var på hytta. Vi er heldige som kan glede oss over at sola kommer tilbake etter måneders fravær!

  4. Petunia sier:

    Kjempbra løst!!! Herlige bilder til de ordtakene!!

  5. Oppgaven har du løst flott. Jeg takker for utfordringen, tror jeg må stå over i denne omgang.

    Jeg har travle dager, på jobb og i dag har jeg hatt en lang besøksrunde på Mandagstema. Har verken tid eller helse til mer i denne omgang. Du får redigere innlegget og sende stafettpinnen videre til noen andre.

    Et ordtak kan jeg alltids komme med. Spansk sådan! «El aprendizaje es amargo, pero el fruto es dulce.» På norsk: «Å lære er bittert, men frukten er søt.»

    Ha en fin uke videre!

  6. sologbolig sier:

    Tusen takk for koselig kommentar inne hos meg. Sitater er flott og få ord sier mye. Lo godt av det siste sitatet ditt, det minna meg om noen eg kjenner !! Ha ein fin kveld.

  7. Björg Nina sier:

    Heisann!
    Hadde jeg vært Nalle nå, så hadde jeg holdt senga til Ask sier takk for besøket! Artig måte å presentere ordtaket på!
    Ser ut som om stormen virkelig rusker i alt. Dagsrevyen står på…Jeg har fått en ny måte å se TV på etter at blogginga startet. Jeg hører på TV… ikke særlig sosialt, akkuart!
    Skal jeg spinne videre på det med spansken? Er det det du mener? Jeg kan godt spørre strikkebesta, men har vel ikke hatt neon særlig kontakt med ho. Hadde vært kjempeartig å få til noe… Jeg spør ho, så får vi diskutere formen etterpå!

  8. Björg Nina sier:

    heisann igjen!

    Ja, jeg hørte om PC-tredemølla. Synd bare at den type maskiner er så stygge å ha i stua. Har et nydelig lite kinesisk databord der den bærbare står. Ikke til sjenanse for noen, men en sånn tredemølle… vet ikke! Herren i huset hadde trimsykkel. Den sto oppe i anne etasje, men der har vi stengt i vinter. Må spare litt varme. På jobben sa en kollega at ho vil kjøpe romaskin. Vi snakket om alle kiloene som legger seg rundt der vi ikke vil ha dem…
    Vi får se hva strikkebesta svarer!

  9. Strikkebesta sier:

    Hei! Takk for bersøk hos meg, og takk for tilliten:) Y sí claro! Eg vil vere med på spanskkurs. er på facebook, så det går greitt for meg å opprette eit forum der. Ser at du har kontakt med ei til som kan spansk, og eg har ei på blogglista mi som er busett på Mallorca, om dei blir med så har vi fleire som kan trå til der mine kunnskapar sluttar:) Det er berre å ta kontakt vidare. Trur eg høyrer Ask utfor døra eg også, i alle fall er det høyrbar vind for første gong i år!

  10. Björg Nina sier:

    Heisann!
    Flott at stikkebesta blir med. Får du kontakt med de andre?
    Hvordan kan jeg legge deg til som følger?
    Natta

  11. strömma sier:

    Hej och tack för utmaningen. Den var kul och ditt bidrag är så härligt fint.

    Nu ligger du nog och sover sött. Hoppas ovädret snart tar slut hos er. Här börjar det blåsa och snöa nu och det är snövarning på gång.

    Vad skönt du fått hjälp. Men jag förstår inte riktigt det norska ordet om vad det är för något du fått det mot?

    Nattkram
    strömma

  12. strömma sier:

    Hej och tack för att du berättar om hur det kan vara med sköldkörteln. Det ska bli intressant att veta vad proverna visar och även röntgen som jag väntar på att göra. Är också helt trött och slut och det värker runt där med knölen. Men jag vet inte om det är det det handlar om eller om det har med fibromyalgin att göra. Svar får jag ju om det senare.

    Ditt och Petunias namn är klickbara för att komma till era sidor.
    Utmaningen var jättekul.

    kram
    strömma

  13. Se der ja, jeg har jo vært innom her tidligere! Skremmende hvor fort man glemmer…

Legg igjen en kommentar

