Vakker vinter

Det er ett eller annet med «logoen» til ABC i ord og bilder.

Noe forunderlig kjent.  Kan det være min utsikt – fra mitt stuevindu?

Bildet over er tatt i går morrrest.  Skydekket sprekker, og sola er straks gjennom.Dette er utsikten i går ettermiddag, blå fjell i rosa ettermiddagssol

Mere gullspor i går ettermiddag, med fjellene på Kvaløya til høyre i bildet.I dag, like før sola kom.  13 vakre og iskalde minusgrader.

Videre lesing av vidløftige, varierte og vittige V-historier og bilder finner der hos vår ABC-vert Petunia, petuniablogg.blogspot.com

Dette innlegget ble publisert i Uncategorized. Bokmerk permalenken.

22 svar til Vakker vinter

  1. heidi sier:

    Vakkert, vakkert : )

  2. Spiderdama sier:

    Flotte bilder og utsikt:-)
    Ha en god helg!

  3. TorAa sier:

    Vidunderlige vinterbilder

  4. BirtH sier:

    Ja, er det ikke vakkert nå om dagene?! Her nord har vi slett ikke begynt å lengte etter vår, eller hvordan er det med deg?
    Skiturer har det blitt, og kaldt er det, ca ti minus i kveld.
    Artig med likheta i ABC-bildet og dine bilder.

  5. Maria sier:

    Underbara och vackra vinterbilder!
    Trevlig helg!

  6. qehenne sier:

    Så deilig vær dere har da! Her snør det «lommetørkler» og sola har vi ikke sett på en stund. Vinteren er da vakker ja.

  7. Linsky sier:

    Vakker vinter..akkurat min tanke også. Flotte bilder! Herlig utsiktdu har. 🙂

  8. Madame sier:

    Ja, det er vakre vinterbilleder du har taget! Flot udsigt du har fra din stue.
    Ha’ en rigtig god weekend 🙂

  9. Maria sier:

    Ja man kan inte annat säga än att vintern har bjudit på många fina vinterbilder.
    Ha en fin dag!

  10. Ellen sier:

    Kjempefine bilder. Vi har hatt utrolig mange fine dager denne vinteren. Men kaldt. Veldig kaldt. Du har nesten samme utsikt som meg. Jeg blir aldri lei av å se bort mot fjellene og opp mot himmelen. Tipper vi ikke bor så veldig langt fra hverandre..
    God helg!

  11. Sommertid sier:

    Flott valg på V.
    God helg 🙂

  12. Henny sier:

    Ja, jeg kan godt forstå, at du synes, det ligner. Smuk udsigt er det i hvert fald.

  13. TorAa sier:

    Så nydelig, selv om det er litt kjølig.

    Inuksukene ble bygget av de kanadiske urinnvånere, for å merke sjøveien mellom holmer, skjær, fjorder og sund. Slik at de ikke skulle padle eller seile seg bort.

    Den som står utenfor Fram-museet på Bygdøy er en gave fra Kanada til Norge i forbindelse med Norges 100-års jubileum i 2005.
    Se teksten her:

  14. HildeS sier:

    Fantastisk utsikt du har da.

  15. Ellen sier:

    Ja, ligheden er der skam – du har en meget smuk udsigt, som jeg godt kunne blive en smule misundelig på 🙂
    Go’ weekend til dig…

  16. BirtH sier:

    Jo takk, det skal bli fint med noen dager hos «søta bror». Det blir definitivt ikke noe utendørs bading på hotelltaket for meg denne gangen. -11 grader kan vi forvente ser jeg på yr.no. Jaja, ulltøy i bøtter og spann tas med.
    Når det gjelder Vegeta i Oslo var det «mitt» spisested den gang jeg vandret mer i gatene der (ikke misforstå!). 🙂 Vet ikke om noe godt alternativ for Vegeta, men kanskje noen andre kan tipse oss som liker det grønne.
    Det er rart hvordan man kan miste apetitten på kjøtt hvis en lar være å spise det. Jeg var ikke-kjøtt-spiser i mange år, men nå er jeg tilbake til lyst kjøtt og av og til fårekjøtt. Fisk har jeg bestandig spist. Mølje minst fem ganger i vinter. (Men det skal sies at jeg ikke spiser lever, – den tar jeg flytende til frokost.)
    God helg!

  17. Nydelige vinterbilder. Magisk farge på himmelen, som klart vintervær gir. Men jeg sier som vanlig; vinter egner seg best på bilder!

    Er sent ute med ukens bloggbesøk, men kom heldigvis tidsnok til å ønske deg en riktig god helg.

  18. sologbolig sier:

    Nydelige bilder og kjempeflott utsikt. Ha ein fin lørdagskveld.

  19. Malys Krok sier:

    Det var flotte vinterbilder å se her. Tenk at det kom litt snø også til nord. Flott utsikt du har!
    -Margit-

  20. viola sier:

    Du verden for en fantastisk utsikt!! Det er flott med snødekte fjell! Vårt vakre land sier jeg!!!! :))

  21. sisselS sier:

    En vakker utsikt som du godt kan sammenligne med abclogoen ja.

Legg igjen en kommentar

