I rykk og napp

Snevær ute, og puslerier inne.

To småjenter fikk hver sin trekantpung til å oppbevare sine perlepuslerier i.

Her er pungene under arbeid.  De er foret med stødig bommullsstoff.  Jeg fant oppskrift til de på nettet, men finner dessverre ikke igjen adressen.  De var morsomme å sy, men vanskelige å få pene oppe i «spissen», fordi det ble så mange lag med stoff.

To futteral til mine heklekroker og strikkepinner.  Enkle å sy, og rydder godt i strikkekorga.   Uten oppskrift, og det er forklaringen på at jeg nå ser at jeg skulle laget lengre flipper til å brette ned over den åpne enden på pinnene, før de rulles sammen.

Alt er gjenbruk, også glidelåsene til trekantpungene.

Dette innlegget ble publisert i Uncategorized. Bokmerk permalenken.

2 svar til I rykk og napp

  1. BirtH sier:

    Så dyktig du er! Jeg har samlet stoff, nytt og brukt, og har tanker i hodet om å lage både det ene og det andre, men har startvansker.

    Det ble litt mer enn ei strømpebukse på min siste utenlandstur. 😀 Må vel lage et innlegg om det.

  2. Renate sier:

    Jeg ønsker meg sånn trekantpung i julegave!

Legg igjen en kommentar

