Vårfornemmelser

Endelig.  De siste malersakene er ryddet unna.   De mest  «kritiske» tingene er montert.  Nakken verker, og nesen er tett av pussestøv og malingslukt.  Men sola skinner, vinduene står oppe, jeg prøver nye gardiner, og er lykkelig over min nye stue.  Det er definitivt vår, selv om sneen ligger ned til fjæra.

Masse kjedelig gjenstår.  Jeg ser at jeg må bytte ut deksler til stikkontakter og lysbrytere, lokk til ventiler og skaffe meg nye panelovner.  I ei nyoppusset stue, så blir det overtydelig at alt er gulnet og trist etter 20 års bruk.  Men før det har jeg lyst til å bare være lettsindig, og bare skaffe fram pyntesaker.  Gardiner og puter og løpere og lys og blomster i deilige lyse vårfarger.  Grønt og lyng-lilla.  Så får jeg ta de kjedelige tingene når golvet er lagt.  Noen som har sett teaterstykker «Jeg prokastierer»!  Der er jeg nå.

Dette innlegget ble publisert i Uncategorized. Bokmerk permalenken.

10 svar til Vårfornemmelser

  1. Annfrid sier:

    Åh, jeg misunner deg nesten, ikke all jobbinga, men resultatet.
    Takk for kommentar. Angående bonus, du har nok vært borti at en opparbeider seg bonus når en kjører skadefri. Var bare 200 kr året, men det ble no litt over 2ooo kr som forsikringsmannen fortalte meg om. Kanskje han lurte meg litt, for ser at vaskemaskiner som er testa av forbrukerrådet koster opp i 8-10-11000, men min var jo opp i åran så….
    Ha en fin helg!

  2. strömma sier:

    Fy skäms på mig som har sackat efter så mycket med bloggandet och att hälsa på dig och andra bloggar *skäms*.

    Här har det hänt en del sen jag var in sist hos dig.
    Vad skönt med utrensning av saker och annat som ändå aldrig används. Vad fint du får hos dig och som jag skrivit förrut så har du en vidunderlig utsikt och bor så vackert.

    Vad bra att du använder den handcremen. Foreverliving har så bra ekologiska produkter.

    kram

    strömma

  3. strömma sier:

    Jag kände på mig att jag glömt något och mycket riktigt så var det så *senil*.

    Oslosonen är tillsammans med en tjej härifrån Östersund som också är där i Oslo och jobbar.
    Det är många härifrån stan som är därnere och flera av dom delar lägenhet och jobbar på samma ställen också.

    kram
    strömma

  4. Så deilig at du kan ha ei slik «våronn». Selv om det er travelt når arbeidet står på, så er det jo deilig når man kommer til finpussen. Da er det lov til å prokastiere 🙂

    Takk for besøk og TUSEN TAKK for nydelig salme i vårknipa.

    GOD HELG!

  5. viola sier:

    Hei! 🙂 Tusen hjertelig takk for de herlige vakre kakepinnene!! De er kjempestilige! 🙂 Og du verden så fort de kom fram! Tenk at du tok deg tid til å sende dem så raskt midt oppi alt det styret du holder på med i huset!! Jeg ble så overrasket! 🙂 Nå gleder jeg meg til å bake og prøve dem. Men i dag skal jeg nyte det fine solværet! Det er deilig at våren er her, håper at snøen forsvinner fort hos dere, men som du sier, vår er det likevel! Klem fra meg! 🙂

  6. viola sier:

    Ups!! :O Denne skulle til Stubbetufsa!! Makan! Kanskje du får slettet den?? Må le her jeg sitter! Nå har vi begge skrevet feil, men pinnene fikk jeg også i hus, takket være deg FØRST, hihi! Klem fra meg! :))))

  7. Ruth sier:

    ER det ikke rart hvordanting eter på seg? Man begynner med noe og så drar det alt mulig annet med seg. Men så deilig når alt er gjort.

    Håper sneen forsvinner fort og at du får en flott helg.

  8. stubbetufsa sier:

    Kor flink du e!
    Klæm!

  9. BirtH sier:

    Tusen takk for kommentarer på innleggene mine!!
    Helge Stangnes har så mange fine tekster; jeg har flere av bøkene hans.
    Om vi kan bla i bloggene være om ti år? Det er sannelig ikke godt å si. Hvordan skal vi kunne ta vare på det vi har gjort? Det er viktig for ettertida, vil være artig for både oss og våre etterkommere. I en periode skrev jeg noen ord om hva som skjedde i løpet av dagen og lagret det som en Word-fil. Har også tatt utskrift av det. Det kan bli interessant lesning for mine barnebarn og oldebarn, tenker jeg.
    Gratulerer med ny stue! Det må være deilig å fornye huset litt! Vi har et soverom som sårt trengs å pusses opp. Får se hva det blir til til høsten. Nå er det så mye i hagen som står for tur. Vi har bl.a. mange murer av naturstein, og steinene sprenges ut etter som årene går.
    Nå er jeg i Bodø, og her er det ikke snø!

  10. besta sier:

    Kos deg med nygardinan og nymalt stue, og gled deg over at du ikke trenger tenke på rundvask i år. Du har vært flink!

Legg igjen en kommentar

