Hyper?

Jg lurer på om jeg er i snifferus av malingslukta, eller om det bare er våren.  Men jeg er bare full av virketrang, og i går morrest satt jeg med symaskinen og hadde falda opp to gardiner før jeg hadde fått av meg pysjen!

Det er litt rart å tenke på at gardiner er mye billigere å kjøpe inn i dag, enn de var for 30 – 40 år tilbake.  Da var utskifting av gardiner virkelig et økonomisk løft, for ikke å snakke om all jobben med å sy, eller få de sydd.  Nå kjøper man ferdig sydde gardiner for en så billig penge, så det er sånn at en kan lure på om om det er etisk forsvarlig.  To av sjalene var for lange, så jeg måtte falde de opp.

I snifferus og vårstemning har jeg også shoppet inn nyanskaffelser til sofa og bord i stua.  Den mønstete puta var forøvrig en firkantet duk som jeg fant i en restekasse på Kremmerhuset.  Den delte jeg i to, og sydde om til løper og pute.  Det er synd de fine fargene ikke kommer til sin rett på bildet.

Nå skal alt  få ligge pent lagret og vente på at golvet skal legges.  Da skal det bli innflyttingsfest!

Dette innlegget ble publisert i Uncategorized. Bokmerk permalenken.

5 svar til Hyper?

  1. Ruth sier:

    Så mange nydelige blåtoner. Finnes ikke nydeligere farge – det mener nå jeg.

    Og hvis sniffing virker sånn skal jeg jammen meg stikke nesa nedi et malingsspann jeg også. Når jeg nå engang får igjen luktesansen. 😉

    Ha en super uke.

  2. BirtH sier:

    Jeg skjønner godt at du blir rusa av å få ny stue!! Da kommer lysten til å fornye både det ene og det andre. Nydelige farger på de nye varene. Du er smart som ordnet deg med både pute og duk av en eneste duk!
    Er det forresten ikke deilig å kunne stå opp å bare sette seg ved symaskinen uten å gå i dusjen eller sminke seg først? 😉
    Ser ut som du har en nyere utgave av symaskin, – ikke en slik gammel fra seksti-tallet som jeg har.

  3. viola sier:

    Du er så flink! Sydd gardiner før du får av pysjen, du verden! :)) Masse fine ting du har kjøpt inn! 🙂 Jeg har symaskin jeg også, men mange år siden jeg satt ved den. Kanskje jeg en dag skulle tatt den frem igjen, stakkars, den ligger arkivert blant andre ting…. Ha en fin dag! KLem 🙂

  4. Ellen sier:

    Utrolige fine farger! Jeg likte alt sammen! Jeg brukte å sy mye før og husker godt at gardiner var fryktelig dyre. Nå er det faktisk billig med det resultat at til og med jeg skifter ofte:-)!

    Men jeg syr ikke lenger. Har faktisk ikke maskin engang… kanskje noe å ønske seg av mannen!

  5. Så kjekt med nye tekstiler til nyoppusset stue. Nydelige farger! Til og med plantet på bordet står i stil med gardinene.

    Lykke til videre med gulv og finish.

Legg igjen en kommentar

