Små ting

Når symaskinen først var kommet fram, så fikk jeg tatt tak i noen halvferdige strikkepinne-heklekrok-futteraler som har vært under utarbeiding.

Sydd av litt gammelt og litt nytt.  Gardiner og dynetrekk, og en ny stoffrest fra IKEA.  Når man syr uten oppskrift, så blir det gjerne litt oppattarbeid.  Så den til venstre har jeg sprettet opp, og laget en tilstrekkelig lang flipp til å brette over endene på strikkepinnene.  Learning by doing.  Jeg blir nok aldri noen ekspert, men har stor glede av å lage enkle ting som dette.   Noe blir brukbart, og noe blir det ikke.  Og da er det jo greit å tenke på at jeg ikke har ødelagt nytt stoff!   Skuldra jeg skada for to år siden er fortsatt kranglete, og egner seg kun for hekling og strikking i svært små porsjoner.  Men med symaskinen så går det greit.

Jeg driver fortsatt og minimerer innholdet i bokhyllene.  Dette er noe av det som var vanskeligst å sortere, nemlig kokebøkene mine.  Heldigvis har jeg flere naboer i ulike aldrer, som var glade mottakere av kokebokpakker fra meg.  Så nå sitter jeg igjen bare med 8-10 kokebøker som har stor affeksjonsverdi for meg.  Jeg har vært en lidenskapelig kokebokleser, tom. dratt de med på senga.  I dag henter jeg mest ideer, inspirasjon og matoppskrifter på nettet,  også her på bloggene.  Der denne bokhylla sto, skal det monteres vedovn i løpet av sommeren.

Dette innlegget ble publisert i Uncategorized. Bokmerk permalenken.

7 svar til Små ting

  1. Ruth sier:

    Jeg syns også det er morsomt å sy iblant – lurer på om jeg har gitt nok «hint» til at jeg får symaskin i bursdagsgave? Den er jeg har er det ikke så morro å sy med lengre. Vi får håpe. Det er koselig å sitte og småpusle med stoffer.

    Jeg får helt frysninger bare på tanken om å kvitte seg med bøker. Fryktelig. Jeg syns du er tøff jeg.

    I morgen drar vi hjemover igjen og da skal jeg virkelig sette meg ned å lese blogger. Det har blitt lite av det disse dagene. Det er tidskrevende å være bydame. 😉

  2. viola sier:

    Jeg beundrer deg som er så flink med å sy! Kanskje en dag blir jeg så imponert at også jeg drar frem min gamle symaskin.. sikker på at den står og gråter, der for seg selv.. :/ Bøker kan det bli mange av. Ikke alle har fått plass i bokhylla mi.. Men de som står i hylla, står i uorden rekkefølge, en lang, en kort, en tykk, en smal.. Har prøvd å få orden på den, men etter en tid blir den like rotete igjen. skjønner ikke hvorfor jeg…. 😉 Oi- det blir flott med en peis der da!
    Jeg samler oppskrifter, og har mange, mange.. tro om jeg skal bli kokk i mitt NESTE liv?? rekker jo ikke over alt i dette! Klem herfra! 🙂

  3. stubbetufsa sier:

    Jeg syns også du er tøff som kvitter deg med bøker! Jeg har vært sånn bestandig, at jeg tok vare på dem, derfor har jeg hyller med dobbelt lag av bøker på hytta, og her i huset og i fjøsen…
    Men fagbøkene fra jobben brente jeg opp, dem var jeg apsolutt ferdig med!
    Og så flott at du syr! Du er kreativ, må jeg si!
    Ha ei flott helg i Nordens Paris!
    Klem!

  4. BirtH sier:

    Ei driftig dame er du!
    God helg!

  5. strömma sier:

    Vad händig du är som syr och står i. Det är alltid kul när man gjort något själv. Jag är lat med sådant och har börjat köpa färdigsydda gardiner *fy mig*.

    Ja, det är helt annorlunda med dagens tandvård och hur dom fixar och har sig. Nu mår sonen bättre i munnen. Han har även lagt på ordentliga klickar med Aloa Vera Gelly.

    kram
    strömma

  6. f sier:

    så hyggelig du vil være med på min lille vårgave..ha en fornydelig uke

  7. Lappedamen sier:

    Strikkepinneetui er en nyttig ting. Fin som venninepresanger også. Øving gjør mester vet du. Synes de ser flotte ut, jeg. Ha en strålende helg.

Legg igjen en kommentar

