Kom mai, du skjønne, milde

Skaresne og våronn mellom sneflekkene til tross

Det er noe eget med lyset i mai.  Dette bildet er tatt kl. 2120 i kveld, 6. mai.

Og her er de siste solstrålene på nordsida av husrekka, kl. 2130.  Dette er grillplassen som vi deler med eneboligene på bildet.  Bord og stoler og lekeapparater stikker opp av snøen.  Det er nok ennå noen dager til vi kan fyre på grillen.

Nye krus fant jeg her om dagen.  Fra PP, 90% rabatt, så jeg betalte 9 kr. pr. stk.  Noen bedre?  Ei mugge fulgte med i samme slengen, men den betalte jeg litt mer for.  Jeg plukket med meg restlageret på 11 stykker, og har delt ut milde gaver.  Og har beholdt 4 sjøl, samtidig som fire gamle gikk i loppislageret.

Sånn ser det ut i vindfanget mitt i dag.  I garasjen er det mye mer.  Nå venter jeg på loppemarkedhenterne.  Jeg er strålende fornøyd over at jeg har klart å sortere ut så mye denne gangen.  Det er virkelig en mental øvelse.  Du skal se at jeg nå går inn i en ny og oversiktlig tilværelse!

På sørsida av huset er sneen omtrent borte.  I godværet i dag har naboen og jeg vært ute og raket rundt og kuttet ned Hansa Rugosa-buskene.  De spretter jo omtrent før tela har gått av jorda.  Jeg tok med et par pinner og laget verandapynt, skal se om det kommer grønne blar i løpet av uka.  Knoppene ser da lovende ut?

Dette innlegget ble publisert i Uncategorized. Bokmerk permalenken.

6 svar til Kom mai, du skjønne, milde

  1. BirtH sier:

    Strålende vakkert på de to øverste bildene! Ser at dere også har mye snø i fjellene og på marka, sikkert mer enn vi har. Jeg beundrer de hvite fjellene våre hver dag, og tenker ikke på at det skal være annerledes sjøl om vi har kommet til 6. mai.

    Enkle, fine krus du har funnet for nesten ingen penger! Vi har forresten et make brett til ditt, men i rødt; kjøpt på Ikea.

    Jeg føler med deg når det gjelder hva som skal kastes/gis til loppemarket. Men når en først har bestemt seg, blir det lettere, både i hodet og i huset.

    Bloggeknappelere var jo en artig tanke ….

    Når det gjelder 80-tallet og skulderputer, tok jeg forresten også vare på putene i de jakkene jeg kastet forleden. 🙂 Bruke dem til ….? Fyll i et eller annet jeg kanskje kommer til å strikke, en klovn el.l.

  2. stubbetufsa sier:

    Du har vårfølelse med lyset og rydding, skjønt ryddinga har du holdt på med en stund!
    Håper du er ajour med golvet!
    Klem!

  3. Ruth sier:

    Våren lar vente på seg her også. Jeg lurer litt på om det hadde hjulpet med en offentlig demonstasjon? Skrive plakater med «Vi vil ha vår – NÅ» Jeg er villig til å prøve alt.

    Lekre krus. Hyggelig når en finner slikt en liker og som ikke koster skjorta av en.

    Oversiktelig tilværelse? Finns det noe sånt? Kan man abonnere? Jeg tiltrekker meg rot tror jeg. Jeg kan sitte helt stille i en stol og helt plutselig flyter det med ting rundt meg. Det er helt magisk.

    Ha en strålende helg.

  4. Ellen sier:

    Hei Mormonsen og god fredags morgen til deg. For det første, takk for hyggelige kommentarer inne hos meg! Alltid så koselig! Så… våren ja. Vi merker at den er i anmarsj.. om enn litt treg! Men nå er det jo deilig ute, sol og klarvær. Det tiner overalt så jeg er optimistisk! Vi rydder også, overalt, hjemme! Sist nå så var det datteren min sitt rom som har tatt overgangen fra barnerom til tenåringsrom. Strålende fornøyd med resultatet ble hun og hyggelig er jo det!
    God helg!

  5. Lappedamen sier:

    jammen har dere mye snø ennå. Huff. Nå er vi heldigvis snøfrie her i Kongsberg. Våren har endelig kommet og mange har begynt å kjøpe sommerblomster. Det er for tidlig, det kan ennå komme frost. Herlige kopper du fikk tak i.

  6. wenche`s Sysler sier:

    Hei!
    Ei herlig tid vi går i møte.
    Snøen tiner jammen i år også.
    Har vårfornemmelser og nyter alle de fine dagene vi har.
    Nydelige solbilder fra deg!

Legg igjen en kommentar

