Hjem, kjære hjem

Mens jeg har vært på ferie, har snekkerne lagt nytt golv.  Deilig å endelig være ferdig! Det er som om jeg har fått meg flunke nytt hus.  Nå siger jeg bare rundt og kikker på tomme vegger og lurer på hva jeg skal henge hvor.  Det er ikke den store effektiviteten som preger meg for tida.  Er kanskje fortsatt i feriemodus.

Et lite tilbakeblikk på en deilig ferie:

Det har vært sein vår i Ravda i år, men nå sto rosene i full blomstring.  Jeg har aldri sett så svære roser som disse i hagen våres.

Og valmuene blomstret hektisk og vakkert langs Fjæraveien.

Dette er trappa ned til favorittrasteplassen på veien Ravda – Nessebar – det er den jeg har døpt til Fjæraveien.  Man går den på en time i sånn passe tempo.  Badestoppene kommer i tillegg, vi passerer 7 – 8 store og små strender.

Resturanten har ikke noe navneskilt, men vi har døpt den til Robinson. Her tar vi gjerne en kaffekopp.

Eller litt småfisk og hvitvin

Før vi rusler videre…Til vi er framme i Gamle Nessebar, til lunsjtid.  Her bugner det også av vakre roser overalt, og her finnes noen gode fiskeresturanter.

Det er et paradoks.  Jeg liker å reise, men er alltid overlykkelig over å være hjemme igjen.  Nå klør jeg i fingrene etter å få mine 45 settepoteter i jorda.  Manageren kommer i morgen.  Han skal få være gårdsdreng.

Dette innlegget ble publisert i Feriehus, Uncategorized. Bokmerk permalenken.

4 svar til Hjem, kjære hjem

  1. Ruth sier:

    Det feriestedet deres høres (og ser) helt fantastisk ut. Det må være herlig og kunne stikke av til et sånt sted når man har tid og anledning. (Ja, jeg er misunnelig) 🙂

    Så heldig du er med nytt gulv og allting. Vi har ikke fått begynt på vårt enda. Det er så mye som skal klaffe. Det skal bli spennende å få følge med på hva du gjør. Jeg er jo nysgjerrig da, vet du.

    Ha en riktig god natt.

  2. besta sier:

    Så fint at du er kommet hjem og at du har hatt en fin ferie. Må snakkes! Mine poteter er kommet i jorda. Ble tidligpotetsorten Brage. Skal legge duk over et par render slik at de kan bli ekstra-ekstra tidlig, men det har regnet, så jeg har ikke orket holde på med det nå. Turte ikke bruke opp alt godværet mens du var borte 🙂

  3. stubbetufsa sier:

    Velkommen hjem!
    Håper du og drengen finner ut av hva du vil ha gjort i leiligheta. Gratulerer med nytt golv!
    Klem!

  4. viola sier:

    Og gratulerer med nytt golv! Ravda er det i Bulgaria? Fint der ser jeg fra bildene dine! Litt av en lang marsj til caféen deres Robinson! 🙂

Legg igjen en kommentar

