Gamle glass

Jeg rydder fortsatt.  Nå rydder jeg kopper og glass tilbake på plass i skapene, og alt er under nøye vurdering.  Er det mer jeg kan kvitte meg med?

Sånn som disse gamle glassene.  Bare fem igjen, og noen har hakk langs kanten.  Og en grønn vase som ikke har vært i bruk på veldig lenge (kanskje aldri?)  Under ryddinga stabla jeg de i vinduskarmen.  Og plutselig oppdaget jeg at når sola skinte inn, så ble lyset brutt som i en prisme i glassene.  (Synd det ikke vises på bildet).  Og den grønne vasen skinte i fornyet glans, og passet fortreffelig til gardinene.

Så inntil videre så skal de få stå og pynte og muntre opp i vinduskarmen, før deres endelige skjebne avgjøres.  De skal uansett ikke inn i skapet igjen!

Dette innlegget ble publisert i Uncategorized. Bokmerk permalenken.

5 svar til Gamle glass

  1. stubbetufsa sier:

    Morsomt med glass! Jeg hadde en gang et vindu høyt oppe på veggen fylt med grønt og blått glass i alle former og størrelser.
    Jeg klarte aldri å kaste glassene. Nå står de i et vindu på hytta!
    Og du, heggen dufter mest om kveldene!

  2. Lappedamen sier:

    Hei og hå, lenge siden sist. Ikke kast glassene, du kan gi dem nytt liv. Se på denne linken og bli sjarmert: http://sjarmerende-gjenbruk.blogspot.com/

  3. BirtH sier:

    Det var jo lurt å gi glassene og vasen en liten mellomlanding i vinduskarmen 🙂 Du har forresten nydelig utsikt fra vinduet ditt. Litt sånn som mi utsikt 😉

    Har akkurat sjekka langtidsvarslet for Tromsø. Mye regn i helga!? Kan du gjøre noe med det? Det er Midnattsolmaraton … Mannen blir våt og kald *snufs* 😉

  4. Bjørg Nina sier:

    Heisann!

    Så nydelige glass. Jeg har dem stående framme – et fra hvert prestegjeld. Om det blir litt støv på dem, spiller ingen rolle!
    Ja, ungdommen tror de har et hav av evigheter foran seg… «det går fort unna når åra kommer»!
    Jeg skal til Søndre Sandøy til lørdag. Noe eget med Hvaler, både i regn og solskinn!
    Velkommen tilbake ;:OD)

  5. Lappedamen sier:

    Jammen, dette hørtes jo godt ut. Salaten har jeg ikke hørt om før.

Legg igjen en kommentar

