Sommerferie

Lang bloggtørke, da jeg har vært ute og reist i de to første ferieukene mine.

Her er en fireårig gogutt klar for bassenget.  Legg merke til svømmeføttene.  De var det ekstra stor stas med.

To små overnattingsgjster har forhandlet seg til 60 minutter med film og dataspill, før definitiv sengetid.  De var veldig presise på at i Trøndelag sier de ikke overnatte, men ligge over!  Gode gammeltanteminner fra et sommervarmt Ravda.

Tilbake til tjukke skylag og regn i Tromsø.  Og til en ny runde hos naprapaten.  Han har virkelig fått meg motivert for egentrening.  3 strekkeøvelser og tre øvelser på ball hver dagDet som motiverer meg mest, er at det er effektive øvelser, som gir rask lindring og hjelp.   Nå hjalp nok sol og varme og mye svømming også godt på ryggen, men jeg synes jeg har hatt veldig god hjelp av behandlingen hos naprapaten og av de øvelsene han har lært meg.

Det var forresten synd jeg ikke hadde med meg fotoapparat i dag.  Da ble jeg nemlig stanset av en engelsktalende mann som spurte om veien til Tromsø Museum.  Han hadde på seg en diger Davy Crockett skinnlue – med hale.  Riktignok er det kaldt her i Tromsø nå om dagen, men makan…

Dette innlegget ble publisert i Uncategorized. Bokmerk permalenken.

4 svar til Sommerferie

  1. BirtH sier:

    Hyggelig at du er tilbake igjen! Det må være deilig med et eget sted i utlandet! Det er min drøm også (jeg har sagt det før, det hører jeg nå) *hehe*

    En sånn ball som du trener med trenger man jo et helt rom for å oppbevare 😉 Bra at det hjelper!

    I går kom vi heimkjørende; det pessregna! Har du sett eller hørt noe i de landsdekkende medier om «sommeren» i nord? Trøsta for meg er at temperaturen er to-sifra!

    Takk for hyggelige kommentarer!

  2. Ruth sier:

    Det høres så herlig ut med eget feriested i varme strøk. Jeg fikk litt frysninger av den ballen din jeg. Ruller du rundt på den? Pass nå på de stakkars føttende dine da – så du ikke ruller på deg flere skader. 😉

    Ja, du vet – her blir jeg stadig fortalt av folk her at «for dere så langt der oppe i nord har jo vinter hele året» . Ja, sier jeg da.» Og isbjørner i gatene og fordi vi bor i en av verdens rikeste land så har vi råd til ferieigloo på fjellet.» Hellandussen.

    Ha en super uke.

  3. Hei og velkommen tilbake i blogglandia! Takk for hilsen på bloggen min. Ja, jeg er etterhvert blitt klar over dette er en monsterplante, men vakker er den lell 🙂

    Så kjekt å lese at du har god hjelp av naprapat og at det hjelper med egentrening. Flott!!!

    Så det er i Tromsø David Crockett har havnet? Greit å vite hvor han er i tilfelle… Surt vær på våre kanter av landet også. Glad jeg hadde 3 uker på Mallorca i juni.

    Ha fortsatt en fin dag!

  4. Ellen sier:

    Hei og takk for hyggelig kommentar i bloggen min. Jeg har også fått god hjelp for min vonde rygg, nakke og skuldre hos naprapat. Jeg starter hver dag med strekke og tøye-øvelser og det hjelper, virkelig! Så fint at du også er bedre.

    Vi har vært på god gammeldags camping ferie i Piteå og Luleå. Det er lenge siden det!! Jeg og mannen og min datter på 13 og hans datter på 10. Vi har hatt det kjempefint selv om været ikke var det aller beste. Men vi hadde klær til allslags vær og har koset oss de 11 dagene vi var borte. Med dette flotte ferieværet i Tromsø blir det nok en ukes Mallorca-tur på mannen og meg i august. Litt sol må jeg få på kroppen før jeg pakker den inn i vinterklærne igjen!
    Fortsatt god sommer!

Legg igjen en kommentar

