Småplukk

Nå har jeg akkurat sendt lillesøstra mi avgårde på flyplassen, etter hennes helgebesøk her i Tromsø.   Hun bragte med seg et deilig sommervær, og det har blitt både utekafeer og lettsindige shoppingrunder på oss.

To nye jakker til høsten – en kort og en lang.

En haug med skjerf og sjal, med 70% rabatt.  Og to trenåler hos UNO – til 3 kr. pr. stk.  Noen bedre?

Mens vi er inne på priser, på tirsdag kjøpte jeg nydelige bringebær på Spar til 10 kroner pr. kurv.  (Uka før hadde jeg kjøpt noen kurver på tilbud til 24,90, og syntes jo at også det var rimelig. )  Jeg drasset med meg 12 kurver med bussen.  Noe ble spist på direkten, og noe ble frosset ned.  Jordbær har vært solgt for 15 kr. kurven, men i går kostet trønderjordbæra 60 kroner på torget.

Været i sommer har vært skiftende.  Og er det ikke sånn, at det er det skiftende været som er vakkert og spennende?

Dette innlegget ble publisert i Nord-Norge. Bokmerk permalenken.

2 svar til Småplukk

  1. stubbetufsa sier:

    Salg er herlig, men jeg finner ofte ut at jeg ikke kan bruke det jeg har kjøpt, uten å prøve, selvsagt…
    Vakkert værbilde nederst!
    Det er akkurat slik været har vært i sommer, utrolig skiftende! Håper du har fått fylt krukka for inspirasjon og livslyst for vinteren!

  2. BirtH sier:

    Takk for hyggelige kommentarer!
    Gratulerer med nye klær! Her var det mye av mine farger, ser jeg 🙂 Jeg kan kjenne på følelsen av å fornye seg med varme klær til høsten. Hvis jeg skal kjøpe noe nytt nå, må jeg først rydde plass i skapene!

    Du fikk tak i billig bringebær, men vi betalte under 10 kr kurven på Rema 😉 Bærene vi kjøpte var veldig fine, så da blir jeg litt skeptisk …. (tenker på sprøytemidler og sånn).

    «Hotellet på hjørnet av bitter og søt» vil jeg anbefale! Jeg lærte noe av den også. «Kunsten å gråte i kor» er så sørgelig, synes jeg. Har forventning om at den blir «lettere» på slutten. Har fortsatt en cd igjen å høre. Det tar sin tid siden både mannen og jeg hører på den i bilen, og det er ikke så ofte vi kjører langt sammen.

    Det himmelbildet ditt er nydelig! Det minner meg om at jeg har mange bilder som egner seg for blogging.

Legg igjen en kommentar

