Fristelser

(Dobbelklikk på bildene, for større versjon)

Høsten er vakker

og med mange fristelser og mye karbohydrater.  Som nypotet fra potetlandet.  Og bær fra skogen.  Og sukker .

Dette er fra helgas tyttebærfangst.  2 liter sjølplukk, og 4 liter i presang.

Så her røres det trollkrem.

Og det stekes vafler.  «Vanlige» vafler og grove vafler, som litt motvekt.  Oppskrift til grove vafler fant jeg her:  http://www.matogdrikke.no/content/view/4150/19/.  Den grove vaffelen er den til venstre på bildet, men man ser vel ikke forskjell.  Prøvesmakerne holdt en knapp på de gode, gamle hvetevaflene, men de grove fikk godkjent, de også.

Til slutt litt mer lav septembersol, og et skimt av verandakassen, som fortsatt rødmer i sola.

Dette innlegget ble publisert i Mat, Nord-Norge, Uncategorized. Bokmerk permalenken.

4 svar til Fristelser

  1. BirtH sier:

    Fine høstbilder! Og fine dager for tida! I dag tok jeg meg en fjelltur, sola var stort sett bak skyene på formiddagen, men gradestokken viste 11.

    Fikk lyst på vafler! Men heldigvis er jeg nok mett for i kveld. Jeg lager alltid grove vafler uten sukker. Svigermors fine vafler med sukker er også gode 🙂

    Har du forresten spist fårikål i år? Tenker å lage ei panne i morgen og ta med til ungfamilien.

  2. Ruth sier:

    FOR en fargeprakt. Jeg savner den. Det er ikke så intense farger her – de sier det er fordi det er mindre sol og så er det jo ikke så mye løvtrær heller. Vakkert er det i hvertfall. Vafler så innmari godt ut. Kanskje jeg burde finne frem vaffeljernet mitt jeg også. Jeg lagde meg skikkelig suppe etter at jeg ble inspirert av deg – da kan jeg vel bli inspirert til å lage vafler også vel?
    Håper du får en super helg.

  3. viola sier:

    Nei å nei som du frister meg! Trollkrem, nam nam!! =)) Jo jeg ser at de vaflene til venstre er tykkere.. Tenkte lage vaffelrøre her en dag, ble ikke… bakte brød igjen, istedet.. Men kanskje du… for jeg har en del egg stående.. Takk for tips! Klem i natten! 🙂

  4. strömma sier:

    Vilka fina höstbilder du bjuder på. Kul att få se Tromsö lite mera och du har fin väg till ditt jobb. Det är tur att bönder och stadsfolk kan samsas på samma gångväg :-)))).

    kram från en som är slöare än slö med bloggandet nuförtiden

    strömma

Legg igjen en kommentar

