Klær

Hva kommer det av at noen klesplagg blir favoritter?  Og brukes og brukes til de er helt utvaskede og nesten bare traser.  Mens andre for det meste blir hengende i skapet?

Her syr jeg inn og syr om en linjakke som er minst 12 år, et yndlingsplagg som har vært masse brukt.  Jeg har klippet ut armene, klippet inn på hver skulder, og tilsvarende inn på sidene.  Og syr alt sammen på nytt.  Jakka er fra Millieu, så her er det enkel sømming!

Beige er en kjedelig farge, men en ypperlig basisfarge som passer til alle andre farger.  På kjeder og nåler og skjerf og strømper.

Og går også fint til et sånt fargerikt skjørt som dette (det er litt beige også i mønsteret), kjøpt i fin butikk i Svolvær.  Jeg tror den het Kjolestuen.  Skjørtet har fire bredder, alle i ulikt mønster, pluss forseggjort fald og linning.  Nå mot vinteren har jeg brukt skjørtet sammen med lilla jakke og strømper.   Mange av klærne vi bruker i dag er jo helårsklær, det avhenger bare av hva man drar på seg over eller under!

Dette innlegget ble publisert i Omsøm av klær. Bokmerk permalenken.

3 svar til Klær

  1. Takk for hilsen på bloggen!

    Disse klærne, disse klærne… Vi er noen merkelige vanedyr! Jeg har det på samme måten; favorittplagg som brukes om og om igjen. Har faktisk en pause i klesopprydding nå. En del blir overlatt til Fretex, mens en del har jeg ikke hjerte til å kvitte meg med. Kanskje vil jeg bruke plaggene igjen… Jeg er fortsatt slik at jeg har et skap med sommerklær og et annet med vinterklær. Noen plagg brukes hele året, mens andre er typiske for årstiden. En linjakke som din er noe av det beste som finnes i en garderobe, uansett årstid.

    Ha fortsatt en fin søndag!

    Klem

  2. Lappedamen sier:

    Så flink du er. Grunnen til at man får slike favorittplagg, er vel at de er tidløse og går til det meste og er gode å ha på seg.

  3. BirtH sier:

    Du er god med omsøm! Den jakken din minner meg om en jeg har 🙂 Jeg har en lilla Milieu kjøpt på Design Forum i Tromsø for mange, mange år siden. Det var den gang jeg brukte lange skjørt, så jeg har skjørtet også. Jakken har jeg hatt på meg i dag sjøl om det er en vid modell. Skjørtet brukes ikke lenger, men jeg har ikke hatt råd til å klippe i det for omsøm.
    Jeg var faktisk innom Kjolestuen i Svolvær på ettersommeren. Da oppdaga jeg har de har et merke som heter Namasté, og det er «mitt» merke. Jeg har mange plagg jeg har kjøpt på Namasté i Trondheim. Utrulig bra kvalitet, fint snitt og glade farger.
    Takk for kommentar hos meg!

Legg igjen en kommentar

