Nye lodder – nye muligheter

(Klikk på bildene) Jeg ønsker alle mine bloggvenner et godt og lykkebringende nytt år!  Nå er jeg tilbake etter min dannelsesreise til Patalavaca, Gran Canaria.  Kan kronprinsen, så kan jeg.  Så der bodde jeg standby i fire uker, mens familien kom og gikk.  Bildet er tatt fra min veranda i tredje etasje, hvor jeg kunne beskue de vakreste solnedganger.  Hver dag.  For bortsett fra litt smårusk den første uka, så har været vært vidunderlig.

Men før jeg kom  nedover, så hadde naturkreftene hatt frie tøyler.  Og tatt med seg store stykker av den trivelige strandpromenaden mellom Patalavaca og Arguinneguinn.  Sånn som her.

Fra mitt bosted og til fram til badeplassene ved Amfi var strandpromanaden fortsatt intakt, heldigvis.  Her svippa vi fram og tilbake og duppa i vannskorpa opptil flere ganger om dagen. På bildet kan man se det imponerende Amfi-anlegget helt bortest, hvor de på nyttårsaften skaut opp det mest imponerende fyrverkeriet jeg noen ganger har bivånet.  Og vi har et fabealaktig fjellfyrverkeri her i Tromsø også!

Et opphold for kroppen og sjelen.  Og for magen.  Grillede sardiner og kanariske poteter med skarp mojo-saus er en av mine favoritter.  Legg merke til de elegante olje- og eddikflaskene.

Dette innlegget ble publisert i Uncategorized. Bokmerk permalenken.

5 svar til Nye lodder – nye muligheter

  1. Annfrid sier:

    Godt nyttår til deg også og velkommen hjem!
    Sannelig har du forstått og nyte livet. Så deilig med sol og varme og ta dagene som de kommer. Du er sannelig flink til å ta oss med på turene dine. Jeg syns det er fint å få følge via fotosafari.
    Takk for besøk på bloggen min. Du er da sjøl flink til å tabilda, syns jeg!

  2. BirtH sier:

    Nu blei æ overraska! 🙂 Takk for kommentar! Så hyggelig at du er der, der ute i bloggverden! Godt nytt år til deg også!
    Du – og flere andre – er så gode til å nyte varmen i ukesvis der sør. En gang blir det vel min tur også til å være borte mer enn fjorten dager *hehe*
    I vinterferien skal jeg til ei av naboøyene til GC. Dessuten driver vi og diskuterer Spania-tur i juni ….. Det er forskjellig på gang det første halvåret.

  3. viola sier:

    Hei, og du verden som du har vært på reise da! Nydelige bilder og gansk så snefritt ja.. 😉 Sikkert herlig å vandre langs den strandpromenaden, og for noen høye hus i Benidorm under her! Sterk kontrast til snølandet her nå, men du verden det har vært vakkert med rimfrost på trærne i dag, og kjempesol! Det er jeg glad for! Godt nyttår til deg, sent, men likevel.. 🙂

    Klem fra meg! 🙂

  4. Ruth sier:

    Godt Nytt ÅR! Du har skjønt dette med å ha det bra du. Så deilig å reise og nyte sol og hav og god mat.

    Jeg lurte litt på hvor du ble av, men nå skjønner jeg jo det. 🙂 Hyggelig å «se» deg igjen,.

  5. Jeg hadde jo også 4 ukers ferie, men tenkte ikke på at det var «dannelsesreise» 🙂

    Litt nysgjerrig på hvor du bodde i Patalavaca og om du leide privat. Etter utsikten tenker jeg på Doñana eller Don Paco. Veldig sentralt er det uansett i Patalavaca, med gode bussforbindelser.

    Nyttårsaften og fyrverkeri fra Anfi er en stor opplevelse 🙂

Legg igjen en kommentar

