Smykkedamen i Patalavaca

Min nabo i 3. etasje solgte smykker fra leiligheten sin. (Kvaliteten på bildene er ymse, da de ble tatt uten blits i ikke alt for godt kveldslys).

Hun bodde selv i leiligheten, som også var utstillings- og salgslokale.

Jeg ble bare stående og måpe da jeg kom inn av døra.

Absolutt hele stua var dekket av smykker

Bord og stoler, dører og vegger.  Smykker over alt!  I stua var det kun en liten sofa og et bord som var til «vanlig bruk».  Og hun hadde lager også på soverommet.

Smykkedamen er fra Nederland.  Noe lager hun sjøl, men det meste har hun importert.

Kjøpte jeg noe?

Dette innlegget ble publisert i Uncategorized. Bokmerk permalenken.

6 svar til Smykkedamen i Patalavaca

  1. Ruth sier:

    Vel, gjorde du? Og I tilfelle hva? Du hadde i hvertfall nok å velge mellom. Kjære vene.

  2. Lappedamen sier:

    Oi, her var det litt av hvert for en hver smak. Håper du fikk kjøpt deg noe fint.

  3. Tuppemormor sier:

    Hei og velkommen tilbake og Godt Nytt Reiseår!
    Spennende å se hva du opplever. Men hun smykkedamen, tenk å ha en sånn nabo. Jeg hadde blitt ruinert! Så mye jeg kunne tenke meg! Antar du fant deg noe?!

  4. BirtH sier:

    Regner med at du kjøpte deg noe fint. 🙂
    Jeg tenker på hvordan det må være å bo i et sånt mylder. Men sånn det vel være hvis en skal leve av det.
    Jeg tror jeg bare har blitt helt «satt ut» hvis jeg hadde kommet inn der, – og tuslet meg stille og rolig ut igjen. *hehe*

  5. besta sier:

    heia Lisbeth! Velkommen hjem! Oi, så mange smykker. Jeg ville hatt valgets kvaler og antagelig kjøpt alt for mye. Ville ikke vært i stand til å velge. Ringer deg når jeg er kommet hjem . Er hos min mor til mandag.

  6. Herlig med slike «smykkedamer». Jeg bruker også å handle en del når jeg er på ferie. Greit å ha til gaveskapet mitt!

Legg igjen en kommentar

