Soldag og smykker

Den offisielle soldagen i Tromsø var i går, 21. januar.   Den dagen var det gråvær og regn her i byen.

Men dagen før, den 20. januar, så det slik ut da dagslyset seig på:

Og omtrent klokka 12, så var nesten hele sola framme bak fjellet:

Og skinte på stueveggen min (det med stueveggen er etter inspirasjon fra BirtH):

Så min soldag var altså en dag tidligere enn den offisielle her i byen.  Og til tross for gråvær på den «offisielle» dagen, så ble den som alltid  grundig og kalorikt feira med sjokolade og krem og smultboller på jobben.

Tusen takk for alle de hyggelige kommentarene på mine to innlegg på nyåret!  Så snilt at dere ikke bare har gitt meg opp, til tross for laber innsats på bloggen i høst.  Om jeg handla hos smykkedama?  Her ser dere resultatet.  Fem halssmykker og et armbånd.  Nå må det tilføyes at alt er ikke til meg sjøl.  Noe er på oppdrag, og noe er presanger.  Jeg var faktisk overveldet da jeg kom inn i leiligheta hennes, og klarte ikke bestemme meg for noe før ved tredje  besøk. Og jeg blir nesten overveldet bare over å se hvor mye jeg faktisk kjøpte 🙂

Dette innlegget ble publisert i Uncategorized. Bokmerk permalenken.

6 svar til Soldag og smykker

  1. BirtH sier:

    Jeg likte alle smykkene du har kjøpt 🙂 Elefanten fikk meg til å huske at jeg har et elefant-smykke som jeg ikke har brukt på leeenge. Nå har jeg hentet det fram igjen!

    Ja, er det ikke deilig med sola som skinner på veggen. Det har snødd mye i natt, men nå klarner det opp, så kanskje kanskje … Men vi har jo allerede sett sola (da vi var i Lofoten forrige helg).

    Fin kunst du har på veggen! Jeg synes det er spennende å se hva folk har på veggen i stua si; det sier noe om de som bor der.

    God helg!

  2. BirtH sier:

    Risgrøt i pizzaen? Tja, hvorfor ikke. Det er jo krydderet og alt det andre man har i lage med som gir smaken. Sånn er det med fiskepuddingpizza også.

    Alderstillegg er vel ikke til å unngå for de aller fleste av oss. Betegnelsen «dansehåndtak» på midjefettet, er en hyggelig betegnelse, synes jeg *hihi*

  3. Ingrid sier:

    Hej

    Vilka vackra smycken du har köpt. Dessa gåvor blir dom säkert glada över.

    Vad härligt med din resa och extra härligt förståss när din familj kom ner till dig. Familjen är ju det bästa man har och du har säkert stått och lagat mat också så det räcker och blir över :-).

    Här blev det stressigt genom den oförutsedda resan till Trondheim. Men den gav ändå mersmak genom det är så vackert i ditt land. Om några år när alla barnen flyttat ut så kan jag flytta och bo vart jag vill. Den tanken är hisnande genom jag haft barn hemmaboendes sedan jag var 22 år och jag kommer att vara minst 60 år innan den yngste flyttar ut.
    I bland blir jag så sugen att flytta till Norge. Min farmors föräldrar är norskar och flyttade sen till Sverige.

    Pulvret du frågade om tycker jag har hjälpt mig. Det varken luktar eller smakar gott. Jag blandar det med juice och det är värt att dricka det. Nackdelen har varit att jag luktat svett och fått duscha än mer än annars :-). Pulvret rensar ut gifter ur kroppen och det är ju jättebra. Så jag kan rekommendera dig att testa det.

    kram
    Ingrid

  4. viola sier:

    Det må være veldig spesiell følelse og OPPLEVELSE å få sola tilbake, når den har vært under horisonten sååå lenge!! Men jeg kan nesten innbille meg hvordan det er.. etter å ha lest en bok fra Svalbard, overvintring.. der det var mørkt i 4 måneder og lyst i 4 måneder…. !

    Flotte smykker du har kjøpt! Og du verden så mange smykker under her!!

    Ja jeg forsto at turene dine tl sydligere breddegrader var i to etapper! Det er godt å nyte livet også UTENFOR bloggeland iblant, he he.. ja, ikke sant?
    😉

    Klem fra meg! 🙂

  5. viola sier:

    Jeg håper kommentaren min kom inn..

  6. Nå skjedde det noe rart på PC’en min. Plutselig forsvant en lang kommentar fra meg! Vel, jeg får prøve på nytt.

    Vi har ingen offisiell soldag her i Tomrefjord, men jeg arrangerer min egen lille solfest. Solen gløttet så vidt inn kjøkkenvinduet mitt den 20.januar, men jeg rakk knapt å hilse den velkommen før den forsvant igjen. Siden den dagen har det regnet og vært grått, men kommende lørdag tar jeg solfesten. Uansett vær! Kjøpte med ost & skinke fra Gran Canaria til formålet og spansk rødvin får jeg på polet. En fin måte å feire lysere dager! 🙂

    Takk for sist, det holdt jeg på å glemme. Beklager om jeg var litt kort den dagen du stoppet meg i Arguineguin. 😦 Var vel litt i ørska der jeg sto! Da hadde jeg lagt 2 dager med feber og hoste, men MÅTTE komme meg ut en liten stund. Vi burde jo tatt en kopp kaffe eller et glass vin sammen. Det tenkte først på når jeg satt på bussen hjem til Mogan. Litt surt å få ødelagt mesteparten av ferien pga av sykdom. Hostet i 3 av 4 uker og prøvde vel ut all den medisinen de hadde for hoste på Farmacia. Først nå begynner jeg å bli bra igjen!

    Vanligvis tar jeg flere turer til både Puerto Rico og Arguineguin, men denne gangen ble det kun 1 tur til hvert sted. I Arguineguin gikk jeg rett fra bussen til Ancora. Etter 10 min var jeg ferdig med senteret og gikk deretter til Sjømannskirken, ruslet strandpromenaden hvor jeg traff deg og så opp til
    hovedveien hvor jeg tok bussen hjem. Ikke stort jeg fikk gjort, men det var godt med litt forandring.

    Forstår at du har hatt et fint opphold og gleder meg til å se flere innlegg hos deg. For jeg regner med at det kommer både mer av bilder og tekst fra «holmen» i Atlanterhavet.

    Ha fortsatt en fin uke!

Legg igjen en kommentar

