Sånn gikk no dagan…

Noen kilometer nord for Arguinneguin ligger den lille landsbyen El Pajar.  En passe trimtur fra mitt hotell, og med mulighet for å bade og spise lunsj.

Her finner vi «Sementen», en virkelig lokal tapaskafe som ligger helt nede ved stranda. På bildet er det små, saltkokte, kanariske poteter med skarp mojosaus.  Og rause vinglass.

Her er det pinnekjøtt som var fraktet med hjemmefra, fortært i solnedgangen i Patalavaca.  Jeg fikk ikke tak i kålrot, men søtpoteter gjorde susen.

Sola kom seint på dagen på balkon gen min.  Til gjengjeld bodde jeg i første rad til de mest spektakulære solnedganger – hver kveld.

Det er masse muligheter for fine fjellturer fra Patalavaca.  Dette bildet er tatt fra en fjelltopp, og viser Anfi Mar, med en av de beste strendene på øya.

Her  badet vi mye, innimellom fjellturene og golfrundene.

Her bodde vi – på leilighetshotellet Donana.

Dette er «trimtoppen».  Eldstesønnen både startet og avsluttet dagene med joggeturer opp her.  Det ble noen turer på meg og, uten at jeg skal påstå at jeg jogga.

Fra en god fiskerestaurant i Playa del Ingles

Dette blir litt hulter til bulter med mat og trim.  Noen hadde vært så omtenksomme så de hadde hengt ut tau på de bratteste plassene i fjellet.

Hver tirsdag er det stort marked i Arguinneguinn.  Det er vel som markeder i resten av verden, masse juggel, masse folk og masse lommetyver.  Dette er fra en blomsterbod.

Dette innlegget ble publisert i Uncategorized. Bokmerk permalenken.

4 svar til Sånn gikk no dagan…

  1. Så koselig med nye bilder og tekst fra «holmen». Hulter til bulter med trim og mat… Super veksling, både på bloggen og IRL synes jeg 🙂

    El Pajero var slettet i minnet mitt helt til jeg begynte å lese. Det var noe kjent med motivet, men husket ikke hvor. Minst 20 år siden jeg var der!

    Som jeg har sagt tidligere; Patalavaca er supert utgangspunkt både for fjellturer, bussturer og spaserturer langs sjøen. Kan jeg spørre om du leide privat eller gjennom byrå?

    Ha fortsatt en fin dag!

  2. Ruth sier:

    Det ser så deilig ut alt sammen – jeg kunne ha pakket kofferten NUH og dratt med en eneste gang!
    Men det var jo ikke så bra at du kom hjem til influensa. Jeg håper virkelig at du blir fort frisk og rask igjen. Det er i hvertfall hyggelig å få lese om ferie og god mat og sola som kommet tilbake. Det går den riktige veien – mot vår. Hurra!! 😉

  3. BirtH sier:

    Takk for kommentarer!
    Og stakkars deg som er blitt sjuk. Det gode er at det går over! Ikke gir en influensa varige mén , heller. Riktig god bedring!!!

  4. viola sier:

    Vakre bilder! 🙂 Og det ser bra herlig ut der dere sitter høyt oppe og fortærer et godt måltid med drikke og en fenomenal utsikt! Og de søtpotetene.. nam!
    Herlig solnedgang! Tenker dere koste dere riktig så godt der..!

    Her har det snødd i dag, så det er blitt vinter igjen.. 🙂

    Klem fra meg! 🙂

Legg igjen en kommentar

