Miljøvennlig

I dag har jeg gjenbrukt en gammel bommullsgardin fra åttitallet.

Gardinen har fått nytt liv som handlepose.   Med doble sømmer alle veier, men uforet.  Den skal jo ta lite plass når den puttes i veska.  Å lage handtak går som en røyk, etter at jeg lærte metoden på en eller annen blogg:  Brette i to og fire, og stryke flatt samtidig.   Og så bare sy en søm.  Hver gang jeg bruker en sånn pose i butikken, så sparer jeg en plastpose.  Dette er gøy!   Skal sy opp flere, og prakke på naboer og venner.   Så her skal det gå unna på gamle gardiner…

Om ikke akkurat gjenbruk, men velbrukt.  Denne rompetaska er fortsatt i hyppig bruk.  Noen som kan gjette årstallet?  Er det forresten noen som har opplevd at fotoapparatet har overtatt styringa totalt, og tar svart/hvitt og fargebilder etter som det passer?  Må nok be om eksperthjelp.

Dette innlegget ble publisert i Gjenbruk. Bokmerk permalenken.

3 svar til Miljøvennlig

  1. Ruth sier:

    De gardinene minnet veldig om noen vi hadde hjemme i min ungdom. Rumpetasken også. Den der mener jeg bestemt at jeg hadde maken til. Og at bildet ble svart/hvitt beviser bare at «intelligent Auto» virkelig ER intelligent. Det var svart/hvitt på 60-tallet. 😉

  2. stubbetufsa sier:

    Det gardinstoffet er vevd, ikke sant? I så tilfelle er det veldig sterkt, og går ikke i stykker før sømmene!
    Flott gjenbruk!

  3. BirtH sier:

    Du er god på gjenbruk og omsøm! Det er min drøm også ….

    Kan den rompetaska være så gammel som fra 50-tallet?

Legg igjen en kommentar

