La Luna

(Klikk for større bilder)

De fleste har vel fått med seg at månen var ekstra stor i går kveld.  Jeg hadde ikke regnet med å se den i går, pga. meget tjukt skydekke.  Men utpå kvelden var det plutselig klar himmel, med en svær fullmåne som hang over fjellene.  Bildet over har jeg ikke tatt selv, det har jeg kopiert fra ABC-nyheter.  Fordi:

Jeg prøvde meg jo som fotograf, og her ser dere resultatet!  Ikke mye å skryte av.

I dag blåser det full storm, og med sånn svær fullmåne så må det da vel også være springflo?  Jeg tror jeg må trosse stormen, og komme meg ned til fjæra for å finne ut om det er noe spennende å se på der.  Kanskje kan jeg tom. få tatt et bilde. 🙂

Dette innlegget ble publisert i Nord-Norge, Uncategorized. Bokmerk permalenken.

2 svar til La Luna

  1. BirtH sier:

    Jeg gikk tur sammen med mannen og studenten i går kveld, og månen var stor, ja! Leser på nettet at månen var 50 000 km nærmere jorda enn vanlig. Har ikke sjekka springfloa i går; skulle kanskje vært på hytta og sett og den er tatt av floa ….

  2. viola sier:

    Å du storeste, for en måne!! Ja der ser jeg virkelig hvor stor den er..
    Men du- det bilde du tok selv, det ble akkurat slik som jeg tok det.. en hvit runding.. ikke noe mønster i det hele tatt.. kan vi begripe?? Why?? 😉 Jeg mener iallefall at noe av mønstret kunne synes, for jeg tok nærbilde, men nei….

Legg igjen en kommentar

