Poncho

Et stort silketørkle  fra loppemarked har blitt til «strand-poncho»

Jeg må innrømme at jeg plundrer litt når jeg skal jobbe mned så tynt og glatt stoff som dette.  Og det var ikke til å unngå art sjiraffene ble stående på hodet 🙂

Oppskriften er enkel:  Brett dobbelt, i trekant.  Klipp hull til halsen.  Jeg klippet kantebånd av en elastisk stoffrest.  Til slutt to sømmer, fra under armen og vinkelrett ned til kanten på hver side.

Dette innlegget ble publisert i Gjenbruk. Bokmerk permalenken.

2 svar til Poncho

  1. BirtH sier:

    Du er kreativ og løsningsorientert som vanlig! Og du gjør noe med det; – ikke bare har det i hodet som jeg *hi hi*

    Minker det på snøen hos dere? Her går det unna, blåveisen blomstrer 🙂 Er spent på skiføret i påska. Det blir hyttetur; – får vel ta ut båten.

  2. Blir imponert av din kreativitet. Jeg har et lignende storskjerf som jeg ikke bruker lenger. Egentlig ser det enkelt ut å sy om, men jeg er ikke venn med symaskinen 😦

Legg igjen en kommentar

