En gammel genser

Klippe-klippe.  En gammel genser og noen stoffrester skal kanskje bli ei pute.

Genseren blir til forside (eller kanskje bakside?) av puta.  Det som var vrangsida på genseren, er blitt rettsida på puta.

Baksida fikk knappholl og knapper, og kan kanskje avansere til framside?  Så her er det bare å velge.

Jeg har masseprodusert putetrekk i det siste.  Disse er sydd av prøvesjal (gardiner) som jeg plukket med meg fra en restekasse en gang for lenge siden.  De er sydd til litt større innerputer, så de ser litt slunkne og molefunkne ut.

Har sydd konvoluttfasong, og tenkte det fikk holde.  Jeg tror likevel jeg får spandere knapper og knappholl, slik at de blir «stødigere».  Det er ongdomman som har bestilt nye puter, men akkurat disse her lurer jeg på å beholde sjøl.

Jeg har sydd to slike av en forhenværende soveromsgardin.  De ble kanksje litt sengesettaktig, men kan jo være grei å dra med seg i sofaen som et alternativ til å ligge og røyte seg på sofaputene 🙂  Ellers så kan de jo bare bruke de i senga.

Dette innlegget ble publisert i Gjenbruk, Omsøm av klær. Bokmerk permalenken.

4 svar til En gammel genser

  1. Trollkåno sier:

    Det var lurt…..å lage pute av gensar, skikkeleg fin!
    Likte dei andre òg, spesielt med roser på…….

  2. BirtH sier:

    Jeg liker så godt disse søm-greiene dine! Artig med pute av genser! Likte den genserputa best; er egentlig ikke så glad i blomstrete stoff, – men det kommer litt an på.
    Kanskje det er du som skal undervise på det kurset i re-design som jeg har meldt meg på 😉

  3. stubbetufsa sier:

    Det var fine puter her! Og fin gjenbruk!
    Du kan dette!

  4. besta sier:

    Så oppfinnsom du er. Så ei lignende strikkepute her forleden. Kosta flesk, så her har du virkelig sett monn i gammel genser. Du er kreativ!

Legg igjen en kommentar

