Tid

Wikipedia:  Tid betraktes som noe som stadig er i bevegelse og som man stort sett har lite kontroll over. Til forskjell fra de tre romlige dimensjonene kan man ikke bevege seg fritt i tid, men er bundet til å følge tidens «strøm» eller «flyt». Man kan imidlertid stadfeste et tidspunkt med et klokkeslett og/eller en dato.

Dette er en 10-årskalender.  Nyinnkjøpt.  Den har fått seg bokbind av reklamesidene i lørdagsdagbladet, for den skal jo «holde seg» i ti år framover.

Hver dato har sin side, som er delt i 10 felt, et for hvert år.  For hvert år som går, så kan (de) forrige års datoer sammenlignes med årets.  Som dere ser, er det bare å krysse av for været, og føre på temperaturen.  Ikke plass til de store utdypninger, men noen stikkord om hva som hendte den dagen.  Kansje en liten daglig påminning om at dagene går?

To av dagene i forrige uke gikk her.  Torsdag og fredag var jeg på jobbreise i Oslo, og holdt til i møtelokaler i 33. etasje i Hotel Radisson Plaza.  Været var strålende, selv om det blåste mye.  Her er litt av utsikten, med Postgirobygget til venstre.

Dette innlegget ble publisert i Gjenbruk, Uncategorized. Bokmerk permalenken.

6 svar til Tid

  1. BirtH sier:

    Det var en smart kalender som gjør det lett å se hvordan denne dagen (datoen) var i for, i forfjor osv. «Problemet» mitt er at jeg ville glemme å skrive i den. Jeg måtte i hvert fall ha boka liggende åpen på et bestemt sted hele tida. 🙂 Jeg er sånn som kan være entusiastisk i begynnelsen, men så dabber det av etter hvert.
    Ser at du hadde god utsikt over hovedstaden. Jeg har aldri bodd så høyt opp som i 33. etasje. Ikke sikkert jeg ville ha turt å stikke hodet ut vinduet der :~

  2. viola sier:

    Ja tid ja- den flyr, det er alt jeg vet! 😉 Men at man ikke kan bevege seg fritt i tid, det har jeg faktisk ikke tenkt over.. men det gjør visst derimot de runde hvite du har lenger ned her, he he.. Snakke meg om uoppdragne kuler, som ikke vil være med i puta! 😀 Værbok høres litt interessant ut, men kjenner jeg meg rett…. jeg er jo så periodisk.. (akkurat som når jeg begynner på et håndarbeide)
    Du er veldig produktiv kan jeg se, lager mye fint! 🙂
    Og jeg må tilbake hit og skrive ut den linsesuppa, er nemlig så glad i linser!

    Ønsker deg en finfin påske! 🙂
    Klem fra meg! 🙂

  3. viola sier:

    Jeg glemte helt å kommentere at du har vært i Oslo.. Artig å se, og for en svimlende utsikt da!! ;D

  4. besta sier:

    Hvor fant du denne kalenderen? Er jo en utmerket ide!

  5. Lappedamen sier:

    Artig med 10 års kalender, den blir jo en fint oppsalgsverk. Ha en trivelig påske.

  6. strömma sier:

    Borta bra, men hemma bäst *ler*.
    Vad kul att du också har varit till Oslo och också har en son som bor där.
    När jag kollar dina foton här så verkar vi ha varit på olika sidor av staden.
    Du har ju ännu längre resa hem än jag hade och jag förstår att du var glad
    när du landat hemma hos dig.

    kram
    strömma

Legg igjen en kommentar

