Festspelltida nærmer seg


Sist uke var jeg på jobbreise til Harstad.
Jeg overnattet på hotell, og våkna kl. 0200 på natta med feber.  Dette bildet tok jeg da jeg seig av gårde til det første møtet den dagen.  Og tenkte at overlever jeg de to møtene i dag, så overlever jeg alt.  Og tenk, jeg kvikna til, og var fornøyd med både møtene og meg selv da jeg satt på hurtigbåten på tur hjem på kvelden.  Men omtrent med det samme jeg kom inn av døra hjemme, så flatet jeg ut.  Og har stort sett ligget strak med halseondt og feber siden.  Men hva skjedde med meg i Harstad?Tankens kraft?  Må man, så må man?
Harstad er en trivelig by, og festspillene i juni er viden kjent.  Dette er sakset fra Harstad tidende.  Ikke en aldeles fersk nyhet, men men siden festspillene nå nærmer seg, så kan den kanskje være aktuell

Klikk for større bilde
Lisbeth Hansen og Knut Gaasvik fikk 23. mars en skjønn jente, som skal hete June. Hun veide 2600 gram og var 48 centimeter lang da hun ble født på Harstad sykehus. Det lykkelige foreldreparet takker jordmødre og annet personell for all mulig bistand. Foto: ØivindArvola

Klikk for større bilde
I hui og hast kom et lite barn som skal hete May, til Monica Esse og Knut Gaasvik 21. mars. Hun ble født i ambulansen underveis til Sykehuset Telemark, og veide da 2650 gram fordelt på 48 centimeter. Paret ønsker å takke ambulansesjåføren for flott assistanse. Foto: Barnefotografene, Skien

Klikk for større bilde
Beate Voigt og Knut Gaasvik kunne 25. mars ta imot en gutt som skal hete Julius. Han veide 2700 gram og var 49 centimeter lang ved fødselen, som skjedde på Stavanger Universitetssykehus. Foto: Fagfoto, Sandnes
Jo, det var morsomme festspill i 2010, vedgår Knut Gaasvik (45). Nylig ble han far til tre, med forskjellige mødre.
Bård Michalsen
Publisert: 01.04.2011 kl. 09:04

Harstad Tidende tillater seg å intervjue Gaasvik fordi han til dagens avis har sendt oss bilder av ikke mindre enn tre nyfødte barn, og Gaasvik er far til dem alle. Det er ganske spesielt, hvordan kan det ha seg?
– Det er jo mine barn, så det er klart jeg må være med på bildene, men jeg forstår at du lurer litt. Alt skjedde brått, under Festspillene i Harstad. Det var hektiske dager og ditto netter, om du skjønner.
– Ja visst, men hvordan tar de tre mødrene det?
Sporty, veldig sporty, og de forstår også at det ikke kan bli bryllup med noen av dem. Til å begynne med syntes alle tre det var litt spesielt, men nå har mødrene dannet en forening som skal opptre som en samlet gruppe overformeg. Mødrene har lagt vekt på at jeg må opptre som far til alle de tre ungene, som sikkert blir gode venner etter hvert, som halvsøsken seg hør og bør.
Hvorfor har de tre samtidige fødslene vært holdt hemmelig fram til nå?
– Vi var enige om at det er like greit å fortelle historien en gang for alle nå når barna er født, verken før eller senere.
– Hva med pappapermisjonen?
Jeg er i dialog med NAV om dette. De har ikke erfaring fra lignende saker, og har heller ingen egne regler. Saken må rett og slett behandles påaller høyeste nivå i Oslo.
– Ser du frem til nye festspill om tre måneder?
Ja, men jeg skal ligge lavt i år, sier den nybakte trebarnsfaren Knut 

Makan – som skrånaboen ville sagt…


Dette innlegget ble publisert i Uncategorized. Bokmerk permalenken.

4 svar til Festspelltida nærmer seg

  1. Lappedamen sier:

    Du verden, det var litt av en rundbrenner vil jeg si. Sporty mammer.
    Du spør om hva jeg skal bruke kjøkkenteppet til? Det skal henge på kjøkkenveggen! I dag henger det barnetegninger som har hengt der de siste 13-14 årene, synes det er på tide å skifte dem ut.

  2. besta sier:

    Hmmmm – så du ikke hvilken dato disse bildene sto i avisa?? Det var en knallgod aprilspøk!!

  3. viola sier:

    ??
    Jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte??!! Makan, sier no jeg!!
    Føsrt trodde jeg det var tre forskjellige par, ja og da mener jeg også selvfølgelig tre forskjellige menn, men omsider så jeg jo på navnet at det er samme herremann.. Jøye meg.. Jaja, blir storfamilie det der.. Håper de går bra sammen da.. Ille nok for et par om det ikke blir tre damer og en mann og tre unger, he he

    Håper du er frisk som en fisk igjen! En veldig flott bygning på det første bildet! 🙂

  4. viola sier:

    Ha ha ha!! ..aprilspøk?? Ja det får jeg endelig håååååpe!! ;D

    ?

Legg igjen en kommentar

