Flere trekanter

Innimellom potetsetting og våronn, syr jeg trekantpunger.  Dette er den siste ukas produksjon.

Inni denne lille pungen skal det puttes et par små ullsokker.  De er til ei lita gammeltante-jente som kommer til verden i august.  Her har jeg klippet foret litt lengre, brettet over mot retten, og sydd ned kanter på hver side av glidelåset.

Her kommer gamle gardiner til anvendelse.  Pungen til venstre har både stoff, for og kanter rundt glidelåsåpning av tre forskjellige gardiner.  Den andre er også foret i et lysere stoff, men her er kanten bare brettet inn, og glidelås sydd i.  Til gjengjeld har den fått en liten blondepynt.  Den er til meg selv, er tatt i bruk som reise-toalettmappe, og har vært på sin første to-dagers-tur.

Her festes glidelåset ved å sy fram og tilbake noen ganger, samtidig som man syr sømmen i bunnen.  Det er viktig å huske på at hempa er dratt tilstrekkelig langt opp, slik at den ikke sitter på den biten som skal klippes av 🙂  Hos Stoff og Stil koster alle glidelås det samme, uansett lengde.   Jeg lastet godt opp med en hel haug i ulike lengder, i hvitt, svart og beige, sist jeg passerte Drammen.  Dessverre finnes de ikke her i byen.

Denne syinga gir meg mye trening i å sy glidelåser, noe jeg ikke er særlig flink til.  Jeg ser at det er noen finesser i manualen, som jeg ikke skjønner helt.  Knekker jeg koden, blir det sannsynligvis mye enklere.  Jeg fikk jo til knapphullene etter hvert.    Jeg har som målsetting, at til høsten skal jeg finne ut av de ugjennomtrengelige forklaringene!  Om jeg så skal måtte ta et sykurs.

Dette innlegget ble publisert i Uncategorized. Bokmerk permalenken.

8 svar til Flere trekanter

  1. Trollkåno sier:

    So fine dei pungane er…….og so mange du har sydd!
    Har hatt planer om slike, eg òg…….men so langt, nei…..

  2. Flotte trekantpunger du lager! Kan brukes til så mangt disse.

    Takk for hilsen på bloggen min. Det var et fantastisk opphold og i dag har jeg blogget masse fra forrige helg. Hotel Alexandra i Loen kan virkelig anbefales!
    At turen startet fredag den 13. gjør tenkte jeg ikke på før i etterkant. For vår del ble det en lykkedag 🙂

    Ha en fin uke!

  3. viola sier:

    Ja, SLIKE trekanter ja.. Lurte litt nå jeg, etter en annen headline-tema du kom med her en dag, det som antagelig var en aprilsspøk..?! he he

    Nydelige trekant-ting dette, og det som er så fint at du kan bruke dem til forskjellige slags formål.. Du er altså flink! (sagt det før sikkert..) Jeg mangler glidelås i flere plagg, og lurer svært hva jeg skal gjøre med dem.. de ligger og venter liksom.. skulle lært meg det jeg også kanskje..

    Klem fra meg! 🙂

  4. Ruth sier:

    SSkikkelig fine. Jeg burde gå på sykurs jeg med. Jeg fikk ny maskin for ikke så altfor lenge siden og jeg føler at jeg burde has ingeniøreksamen for å forstå den. Og glidelås kommer jeg aldri til å få toppkatakter i – det er jeg sikker på. 🙂

    Vi har storm i dag, jeg sitter her og tenker på sommeren vi hadde i april. Det er flere enn meg som er huggærne. (ler)

  5. Annfrid sier:

    Så flink du er med symaskinen. Ser at du også har litt problemer med å forså manualer/ instruksjoner til nye anskaffelser. Det er som oftest mye enklere å få noen til å vise hvordan ting skal gjøres, men slike er ikke alltid for hånden.:) Ser også at du har satt potetene allerede. Hos oss er potetlandet akkurat tint fram og regner med noe tele i jorda. har prøvd å flytte en skogskjegg, men spaden kommer bare 5 cm ned i jorda. Den lå også nokså lenge under snøen.
    Ha en fin helg!

  6. Lappedamen sier:

    Oi, oi, her har det jammen vært produksjon. Kjempesøte trekantpunger og så nusselige babysokker.

  7. strömma sier:

    Vad flink du är med symaskinen och fina små tussar.
    Symaskin har jag och den står så fint så fint längst in i garderoben :-).

    Här där vi bor nu är så fint och fridfullt. Snart kan jag njuta av det också fullt ut.

    kram
    strömma

  8. stubbetufsa sier:

    Skikkelig fine, disse trekantpungene dine!
    Ha fine dager!

Legg igjen en kommentar

