Reisebrev 1

Siste Ravda-tur før vinteren.

Selvplukk.  På våre vandringer kan vi finne frukt- og bærbusker som har forvillet seg.  Sannsynlige rester fra nedlagte småbruk.  En dag ble store drueklaser plukket og bragt med hjem.

På resturantene henger klasene tett under taket.

– og små matfriere sitter håpefulle ved inngangen.

På verandaen i solnedgangen hentes det fram restegarn, som f.eks. blir til grytekluter.  Til dels MEGET små rester, som gir litt merkelige sammensetninger av mønster og farger.

Intensjonene er gode – dette er reisebrev 1 🙂

Dette innlegget ble publisert i Uncategorized. Bokmerk permalenken.

7 svar til Reisebrev 1

  1. Ruth sier:

    Selvplukkete druer du – eh? Det kan da umulig være noe godt vel? Og sol og god mat og koselige gåturer. Næ. Det er sikkert mye morsommere å sitte inne og surmule fordi det er overskyet og kjedelig og krangle med katta. Det er det jeg gjør.

    (ler) Ha en super helg.

  2. Annfrid sier:

    Koselig med glimt fra ferieopphold i varmere land, men vi skal heller ikke klage med de temperaturene vi har hatt så langt. Kos dokker!

  3. Annfrid sier:

    Takk for kommentar på bloggen min. Vet ikke noe om virus, men kæm vet ka som kan snike sæ inn selv med virusprogram. Har du oppdaget slikt før?

  4. Ellen sier:

    Så koselig! Jeg liker reisebrev og gleder meg allerede til nr. 2! Selvplukkede druer… du verden!!! Jeg og elsklingen har og lyst på en høst-tur men vi er bare liksom ikke kommet helt igang riktig enda. Mye mulig det blir jule-tur isteden!

  5. strömma sier:

    Vad gott med nyplockade vindruvor. Det verkar varit en fin resa.
    Jag är likadan som dig när jag klippt mig…hem och tvätta håret efteråt och fixa till det själv sen :-).

    kram
    strömma

  6. Karin sier:

    Hei 🙂
    Takk for hyggelig kommentar i bloggen min:) Så herlig med selvplukkede druer da! Jeg kjøpte meg en druestokk på Plantasjen i går, som jeg skal sette i kjelleren over vinteren. Håper på selvplukkede druer jeg også..er det å håpe for mye kanskje? (her i Trøndelagen…)

  7. viola sier:

    Oisann, er det der du er! =) Og så kommer du og frister meg med druer.. jeg som nesten ikke har spist annet enn druer i det siste. Ny ladning innkjøpt i dag faktisk! :)) Jeg elsker druer – nemlig!!

    Flott pus! Jeg kunne vel ikke ha vært der, for da hadde jeg bare blitt gående rundt og mate dem…. 😉

    Nydelige heklede gytekluter. Jeg har også heklet et par av dem, men stoppet da jeg ikke ble fornøyd med kanten rundt.. stoppet og stoppet.. kall det en pause.. 😉

    Kos deg masse!
    Klem fra meg! 🙂

Legg igjen en kommentar

