Reisebrev 2


På leting etter en foryngelseskur, som skal finnes omtrent en mil fra der vi bor.  Her sykler vi over Aheloy river.

På turen passerer vi en gammel og bortgjømt campingplass helt nede ved havet.  Jeg ble sjarmert av de originale campinghyttene.  Noe jeg blir av det meste av bygninger fra «gammel tid».  Bare synd at at så mange fine bygninger og anlegg, som fortsatt er i offentlig eie, står og forfaller.

Fra campingplassen trillet vi syklene et par kilometer bortover stranda.  Det blåste friskt, men var varmt og godt

Endelig framme med ungdomskilden – en skikkelig mudderbinge!  Vi traff på flere, som var ute i samme ærende.  Det så ikke særlig innbydende ut, men her var det bare å hoppe uti!

Det var mye fliring mens det sto på.  Etterpå fikk vi tørke oss i sol og vind.

Før vi skylla av oss og skrubba oss med sand i brenningene.  Mudden satt ganske godt!

Mudden er et biprodukt av utvinning av salt fra enorme saltsjøer utfor Pomorie.  Her er et saltfjell.  Neste gang jeg har salt på maten, får jeg tenke på at det kanskje kommer fra samme plass, hvor jeg har rullet meg i mudderet!

Turen går hjemover.  Vi føler oss absolutt forynget og fornyet, og full av pågangsmot til å gå løs på en strabasisøs hjemvei.  For å unngå en trafikkert hovedvei, garantert fri for gang og sykkelbane, så syklet vi mye langs hjulspor som bøndene har laget over åkrene.  Det fikk konsekvenser, som får komme i neste reisebrev 🙂

Dette innlegget ble publisert i Uncategorized. Bokmerk permalenken.

3 svar til Reisebrev 2

  1. Ruth sier:

    Du, ikke kom å si at du har ødelagt beina dine igjen? Du HAR ikke det? JEg bekymrer meg virkelig over deg noen ganger.

    Tenk å få leke i søla og så er det foryngende på toppen. Det må¨da være HERLIG! Så godt å høre at dere har det så fint. Her ligger tåka tjukk.

  2. besta sier:

    Skulle gjerne sett bilde av dere etter foryngelseskuren! Kom nå med det!

  3. viola sier:

    Kjempevakre bilder her!! =) Det mudderet.. er det det samme som gytje, sånn radioaktivt, som skal være så bra? I så fall så har også jeg smurt meg inn i dette! Da har vi faktisk både samme type mudder og mat til felles, hehe.. Og er helbredende ja, og gjør godt for kroppen..! 🙂
    For en herlig strand og sand da! Har plukket ut 3 favoritter av disse bildene jeg.. nr 3, 6 og 8! 🙂
    Det var noen originale og snedige campinghytter!! =)

    Klem fra meg! 🙂

Legg igjen en kommentar

