Reisebrev 3

Myke trafikanter er foreløpig ikke prioritert på strekningen Pomorie – Aheloy – Ravda

I mangel av gang-og sykkelbaner, så syklet vi langs traktorspor i åkeren.  Noen ganger endte sporet opp slik som her.

Det første synlige resultatet fra turen:  Ei gedigen lårhøne.  Og den har bare blitt mer og mer fargerik ettersom dagene har gått.  Resultat av ei grein inn i eikene, og et ublidt møte med autovernet – på vrangsida. Og hvordan klarer man å treffe autovernet fra vrangsida?  Jo, fordi man sykler på en sti utafor autovernet.

Resultat nr. 2 av foryngelsesturen: Spisskompetanse på lapping av sykkelslanger.  Sånne pigger sto fast i dekkene.  I mengder.  Iflg. min sportsmanager stammet de fra noe som heter klunger.  Noe jeg aldri har hørt om tidligere, så de vokser vel bare sør for Saltfjellet.  Enkelte pigger jobbet seg gjennom dekkene, og videre inn i slangene.

Her er det holl!

Garasjen ble gjort om til sykkelverksted.  Mitt sykkel var verst:  8 holl i slangen i framhjulet. 8 lapper på en sykkelslange må da nærmest være verdensrekord?  Manageren kom seg unna med et holl i bakhjulet.  Arbeidsfordelingen var som vanlig:  Manageren tok seg av alt det underholdende og intelligente, som å skru og montere.  Jeg hadde ansvaret for alt det kjedelige, og sånt som bare krever god fysikk:   som å løpe rundt og hente alt som manglet, og  pumpe slanger, pumpe slager, pumpe slanger…Til slutt fikk jeg fikk lov til å lime på 1 – en – lapp!  Så nå anser jeg meg som spisskompetent på lapping av sykkelslanger.

Å skru av bakhjul med 21 gear, er uprolematisk.  Å montere det på igjen, uten å sitte igjen med reservedeler, er en utfordring.  Da hjelper det med lesebriller, en velvillig hente/bringe-assistent, og en behagelig arbeidsstilling i fluktstolen.

Resultat 3 av foryngelseskuren:  Vi mener bestemt at vi føler oss minst 10 år yngre.  Det er såpass, så vi er redd for at dersom vi tar flere turer, så kommer vi hjem som  to fjortiser!

Dette innlegget ble publisert i Uncategorized. Bokmerk permalenken.

4 svar til Reisebrev 3

  1. Ruth sier:

    Du er helt utrolig du, når det gjelder å slå på deg sånne skader. Håper det ikke gjlr alt for vondt. Kanskje det er bra for blodomløpet for alt jeg vet?

    Og sykkelslanger! I mine unge dager lagde vi Basse av dem med hull i. Men det er kanskje en trøndersk ting? Ha en praktfull uke.

  2. Så det er forryngelseskurer du kaller reisene dine? Ja, vi er vel over stadiet for dannelsesreiser. I vår alder kan vi vel oppføre oss og det blir viktigere å føle seg yngre. Og det gjør jeg etter hver eneste reise til varmere strøk. Føler meg yngre, både fysisk og psykisk.

    Du hadde et uheldig møte med «vrangsida». Spisskompetanse er verdt å ta med seg videre i livet, uansett felt.

    Takk for hilsen på bloggen min. Dette var en av de dagene jeg virkelig storkoset meg. Nå har vi hatt noen våte og vindfulle dager. Da er det innekos som teller.

    Ha fortsatt en fin uke!

  3. viola sier:

    Au da!! Huffameg, det kunne gått enda verre! Take care min venn, pass på, for du må ikke forsvinne en gang til inn i autovernet! 😦 Skikkelig rødlilla er du blitt også.. og jeg legger nok merke til at solen har farget huden din også.. 🙂 Huff, så mange punkteringer! Gratulerer med spisskompetansen! :))

  4. besta sier:

    Nå har jeg flirt en hel masse. Du er jo bare kjempegod til å ta rollene på kornet i slike situasjoner :-).
    Ha-ha- denne kommer jeg til å huske lenge!

Legg igjen en kommentar

