En måned til mørketid

Det er godt å stå opp til en slik morgenhimmel i sør.  Dette var i går morrest.

Og dette er i «skjømminga» i går kveld

Og dette er mitt morgenutsyn akkurat nå. Jeg er så glad i utsikta fra stuevinduet mitt.  Det er som om jeg har nye veggbilder hver dag, og til ulike tider på dagen.  Jeg er heldig som bor et sted hvor det er skiftende vær, og skiftende årstider.

Nok et par sokker til små gammeltantebarn.  Da jeg var på ferie, så tok jeg feil av dagene, og fikk en bomtur til markedsdag i Kableshkovo.  Da satt jeg på benken ved bussholdeplassen i en time og ventet på neste buss.  Og heklet disse sokkene i rein forb…..  Det var ikke dumt å ha med tidtrøyte i veska.

Dette innlegget ble publisert i Uncategorized. Bokmerk permalenken.

7 svar til En måned til mørketid

  1. Ruth sier:

    Du har jo en helt fantastisk utsikt. Her ser jeg bare rett inn i åsveggen og føler at jeg blir blind. Huff. 🙂 Forbannelse kan brukes til mye bra den. Jeg får skikkelig gjort storrent når jeg bare blir grinete nok. Teppene blir banket også – for å få til det så MÅ jeg være sur. Ha en herlig da.

  2. Nydelige bilder med flotte farger. Jeg hadde også slik himmel i går kveld, men tok ikke fram kamera. Ja, tiden går fort og det liker jeg ikke. Dagene bare forsvinner…

    Takk for hilsen på bloggen min. Kjekt med kommentar fra ei som er kjent i området. Du har så rett i dette med dominansen, på godt og vondt. Takk også for kompliment om «oppslagsverket» mitt.

    Ønsker deg en fin dag videre 🙂

  3. strommas sier:

    Jag förstår att du njuter av din utsikt. Du bor ju så fint.

    Min tanke gick till förr i tiden när dom alltid bar med handarbete i förklädet och aldrig skulle vara sysslolösa, om dom fick nån stund över :-).
    Jättefina sockar du har gjort.

    kram

  4. Annfrid sier:

    Utsikten din er flott.Ikke alltid slik når en bor i en by, men jeg har også en flott utsikt utover havet mot nord. Venter bare på «lyset i mørketia», men syns nok tida går så altfor fort før jul. Hærlig høstvær vi har hatt med masse varmegrader, men nå i kveld kryper temperaturen nedover.
    Så fine de heklasokkene var! Blir nok nattefrost

  5. Lappedamen sier:

    Wow, for noen flotte himmelbilder du har tatt. Du er heldig som har så vakker utsikt. Du spør om jeg fikk inspirasjon til lappearbeider i Italia, og joda, det mangler ikke på det. Herlig med høsttur til Italia. Krisesenteret i byen er ikke reddet ennå, til det må det mer penger i kassen. Teppet er ikke klart til lotteriet ennå, og det blir spennende å se hvor mye vi kan få inn. Hyggelig at du stakk innom bloggen min.

  6. BirtH sier:

    Jeg har lignende utsikt fra mine stuevinduer (sør- og østover). I dag er det litt grått, ennu bare småregn, men det forventes mye mer (i hele dag). Nå er det frokost og turgåing som står først på planen. Deilig med en time ekstra i natt!

    Ha en god søndag!

  7. viola sier:

    FOR noen utrooolige vakre naturbilder!! =) Et skjønt sted du bor på, skjønner jeg! Jeg også liker skiftende vær og årstider! 🙂

    Og de sokkene da, så søte og små! :))

Legg igjen en kommentar

