Lørdagspussel

I dag er det lørdag 5 november.

Selv etter en natt eller to med minusgrader, så er det fortsatt noen ringblomster som holder stand i bedet.  Temperatueren er deilig,  jeg nyter hver dag og forsøker å være mest mulig ute, da jeg føler vi nå er på overtid før sneen kommer.Innomhus har jeg vaska i dag.  Og hadde lyst til å vise fram den grønne vaskeballen.  Den vasker uten vaskepulver, og inneholder en slags lavastein.   Den skal holde til 1500 vask.  Jeg har regna på det, og funnet ut at dersom jeg vasker to vasker i uka, så skulle den holde i 15 år 🙂   Jeg er jo veldig spent på hvordan den funker.  Har prøvet den på ei golvmatte og på en maskin med mørke klær.  Det virker som om alt ble reint og pent.  Det øvrige på brettet er det man behøver til kjemikaliefri vasking  og pussing.  Sitronen er super til å vaske av vegger og golv i dusjkabinettet.  Eddik er fint til vinduene.  Ellers bruker jeg mikrofiber med vann til resten.  Å vaske kan være ganske kjedelig, så jeg jobber hardt med motivsajonen:  Som at det er god trim, og at det blir så kjempehyggelig når jeg omsider kan kose meg i nyvasket hus.

Dette innlegget ble publisert i Nord-Norge. Bokmerk permalenken.

3 svar til Lørdagspussel

  1. Herlige ringblomsten, den er standhaftig og holder ut med høsten. Før hadde jeg ringblomster i hagen, nå har jeg jo kun veranda 🙂

    Takk for tips om kjemikaliefri rengjøring. Sitron i dusjen skal jeg virkelig prøve! Denne vaskeballen har jeg ikke hørt eller sett tidligere, men det virker interessant. Jeg er allergisk mot mye av det som finnes av vaskepulver, spesielt luktene.

    Takk for kommentar på bloggen min. På min innrømmelse 🙂 Ja, det er nok noenlunde samme standard på Doñana og Don Paco. Jeg vet ikke hvor i bygget jeg får min bolig. Kanskje med glassveranda? Uansett får jeg se havet og det er viktig for meg. Havduren på natten er sovemedisin for meg. Føler det som luksus når jeg kan sovne og våkne til havbrus! Og ja; vi møtes helt sikkert i «kjelleren» eller et annet sted der nede. Jeg ankommer dagen etter deg.

    Ønsker deg en fin uke!

  2. viola sier:

    Ja en måååå jo bare nyte de skjønne blomstene som står der og synger på sitt siste vers.. 🙂

    Så mange gode tips! Men jeg har aldri hørt eller sett denne vaskeballen med lavastein. Og fungerer den, så er jo dette toppers!! Veldig miljøvennlig! 🙂 Men bakepulver da? Hva bruker du det til? Vasking av klær? Har nemlig hørt det et sted.. for å få dem hvite, om jeg ikke husker feil..

    Klem! 🙂

  3. BirtH sier:

    Du verden så moderne du er! Så flott!
    Skal sannelig tipse mannen om å bruke sitron i dusjen.
    Har du kjøpt den lavasteinen her til lands?
    Jeg bruker nylonvask på vinduene. Mener du jeg likeså godt kan ha eddik i vannet?

Legg igjen en kommentar

