Mandagsmiddag hos skrånaboen

Skrånaboen inviterte på mandagsmiddag i mørketida.

Jeg har fått tillatelse fra henne til å legge ut bilder fra hennes førjulshjem.  Dette er gjenbruksjuletreet, som kommer opp hvert år.

Det glitrer skikkelig, bla. med masse perlekjeder, glassfugler og levende lys.

Middagsbordet var koselig pyntet.

Stemingen var upåklagelig.

Ribba var vellykket.

Den hjemmekrydrede akevitten var godt følge til ribba.

Et lite utvalg av bordpynten.  Tusen takk til skrånaboen som tar seg tid til å invitere på middag midt i ei travel førjulstid.

Dette innlegget ble publisert i Mat, Nord-Norge. Bokmerk permalenken.

4 svar til Mandagsmiddag hos skrånaboen

  1. BirtH sier:

    Ribbe på en mandag – midt i førjulstida – det er storveis det! Det er helt etter min smak. Det er nesten bedre å dele gleder over et måltid før jul enn i jula, synes jeg.

    Orginalt og fint juletre! Sånne fugler med klipe på klørne husker jeg at vi hadde heime da jeg var liten. Hvor er det blitt av dem …. De fleste er vel knust, tenker jeg.

  2. Ruth sier:

    Så koselig å ha sånne naboer. Det er vel få ting som er så trivelig som å spise god mat sammen. Og det er ekstra koselig når alt er pyntet så stemningsfullt og fint. Jeg ble helt julete her jeg sitter.

  3. viola sier:

    Det er som min samboer sier- Ingen ribbe uten hard skorpe.. og det ser det ut som det er på denne! :)) Ser ut som et lystig lag i fin adventstemning! 🙂 Julemat er godt da, må bare innrømme det.. :))

  4. strommas sier:

    Vad mysigt ni verkade ha det.
    Det är nästan så jag kan höra allt ert prat och skratt..som bara goda vänner kan uppleva :-).

    Kram
    strömma

Legg igjen en kommentar

