Patalavaca – reisebrev 1

Første uka i Patalavaca er allerede unnagjort, jeg har spist frokost på balkongen, og skuer utover et blått Atlanterhav i solskinn.  Dagslyset, sola og luften gjør godt, jeg sover som et murmeldyr, det er feriepuls og et bedagelig tempo.

Jeg har gått i fjellet.  Noen ganger med raskere retur enn planlagt, pga. begynnende gnagsår.

Så har jeg rusla mye rundt inne i Arguineguin, som er en koselig spansk by, og bl.a. latt meg sjarmere av kor fint de pynter husan utvendig.

Trasket noen kilometer nordover, til El Pajar, og spist lunsj på Sementen, der det alltid er fullt av spanske lunsj-gjester, og..

…hvor du alltid får servert nylaget, deilig paella.

Jeg har sittet her på verandaen og heklet i solnedgangen, (den utsikten alene er verdt hele husleia), og et par ganger har jeg vært ute og tatt en sangria og hygget meg sammen med en «bloggbekjent».

Fortsettelse følger i reisebrev 2.

 

Dette innlegget ble publisert i Feriehus. Bokmerk permalenken.

5 svar til Patalavaca – reisebrev 1

  1. stubbetufsa sier:

    Å, du er nesten der jeg var, men bare nesten. Nydelige temperaturer, utsikt og stemninger.
    Jeg vil ønske deg ei riktig fin jul med god oppladning til nytt år!

  2. strömma sier:

    Vad härligt med din resa och jag kan förstå att du njuter av fin omgivning och fint väder.
    Där har du säkert mycket att välja mellan Aloe Vera produkter och dom är nog från odlingar där i nejderna. Det är ju bland det bästa man kan dricka och använda.

    Nu är det snart jul och imorgon blir det sista gjort här. Sen är det bara resten kvar med alla i familjen i olika dagar.

    Kram
    strömma

  3. Ruth sier:

    Jeg måtte google jeg for jeg visst ikke hvor det var. Det ser jo helt praktfullt ut. Du vet å kose deg du mormonsen, det er et ypperlig talent å ha. Jeg håper du får en aldeles vidunderlig jul.

  4. Ellen sier:

    Dette så virkelig deilig ut!! Her er det storm utenfor vinduene…

    Men vi sitter jo inne i ferdigpyntet hus så vi klarer oss.. Vi hadde tenkt oss til varmere strøk vi også iår i og med at vi er alene i julen men vi kom oss aldri så langt som til å bestille. Du er tydeligvis mer strukturert enn oss.. Så da får vi sitte her dah.. i stormen, mens du koser deg i varmen!

  5. viola sier:

    WoW!! Skal du feire jula der? Sooool, sier du… kan du ikke være så snill å sende meg litt av sola da, bare litt.. :)) Snøen vi hadde, og det var ikke mye, har allerede regnet bort. og det er mørkt ute.. når det er mangel på snø.. Men inne har vi det koselig med lys!!

    Mange flotte bilder!! Og du- gresskarsuppe, det fås kjøpt på caféen Lille Persille..

    Nå ønsker jeg deg en fredfull solrik jul og et riktig godt nyttår! 🙂

    Juleklem fra meg! 🙂

Legg igjen en kommentar

