Reisebrev 3 – Playa del Ingles

Den første uka jeg var der nede,  hadde jeg avtalt å møte min nevø, som var på førjulsferie på Playa del Ingles, sammen med kjæresten og tre barn.

Nevøen min var ukjent på PdI, så han hadde problemer med å angi et sted hvor vi kunne treffes.  Men hadde muligens registrert en pub som het Hooters like ved der de pleide å komme ned på stranda. 

På stranda blåste det kraftig, og sanda føyk.  Men jeg fant da fram.

På Hooters fant jeg nevøen, og etter hvert kom kjæresten og tre søte barn opp fra stranda.  Alle var innsmurt, og dekket av sand pga. vinden, så de hadde gitt opp strandlivet.  På det avtalte møtestedet sprang det rundt servitører iført små trøyer og sånne små bikinibukser som går inn i rompa.  Og fikk de bestillinger, så festet de det i ei klype, og sendte den til baren langs en vaier som var festet under taket.  Musikken var kjempehøy, så det ble raskt konkludert at dette ikke var stedet for tre søte små barn.  (Og kanskje heller ikke for ei gammel tante).

På veien tilbake til hotellet fikk Fride seg en skikkelig flott Flamenco-kjole.  Hun ble kjempefin, og hun og kjolen gjorde nok lykke i årets juleselskaper.  På hjemturen ble vi også praiet av en klokkeselger som som ropte: » Kjøp bellig mainnskit».   Vi fant ut at han måtte ha hatt en norsklærer fra Nord-Norge.  Om han skjønte hva han sa, skal være usagt.

Resten av besøket ble tilbragt i hotellhagen sammen med glade barn i bassenget.  Minstemann hadde akkurat «knekt koden», og tilbragte det meste av tiden med vann til halsen.  

I hotellhagen var det lunt og varmt og godt i sola.   De to største var selvfølgelig noen racere i vannet. (Jeg har fått tillatelse til å bruke bildene av dem i bloggen).  Akkurat denne dagen var nok bassenget å foretrekke framfor den forblåste stranda. 

Etter en særdeles trivelig ettermiddag sammen med badegjestene, måtte jeg returnere til Patalavaca, dvs. 17 km med buss.

 

Mat ble det også ei råd med.  Dette er reker med hvitløk og chili i olje, og den kommer putrende på bordet.  Nam.

Dette innlegget begynte jeg på mens jeg var der nede.  Men ofte var det så dårlig fart på nettet, så jeg måtte henge utfor verandaen og vifte med PCen, for connection.  Å laste bilder, var derfor en prøvelse.  Det ble starten på bloggtørke for meg.  Og den har vart til nuh.  Håper jeg i dag har tatt dørstokkmila…

Dette innlegget ble publisert i Uncategorized. Bokmerk permalenken.

3 svar til Reisebrev 3 – Playa del Ingles

  1. Takk for hilsen på bloggen min og ikke minst takk for alle trivelige treff i Patalavaca. Du har rett; det var på 207 jeg bodde og da fikk søsteren din noen dager i orasje omgivelser. Jaja, det er heldigvis ikke så mange timene man tilbringer inndørs med slik temperatur. Hun så nok også den eldre herren «min» med de samme rutinene hver dag. Uten tvil; mannen lever det gode liv!

    Jeg har også vært innom bloggtørke, men det verste er at armene ikke har vært samarbeidsvillige i januar. Nå bobler jeg over av ideer for blogginnlegg, men vil være forsiktig. Restarbeidskraften min MÅ jeg ta vare på 🙂

    Heldigvis har januar vært snill med meg og dagene har gått fort. Hadde noen dager i forrige uke det var veldig kaldt og kroppen ble stiv, men stort sett har det vært røde grader i januar. Fantastisk! Nesten så jeg kommer i vårstemning, men vi kan nok får mye kulde og snø i tiden framover også. Er forberedt på det og da får jeg kose meg inne 😉

    Ønsker deg en fin helg og gleder meg til flere blogginnlegg fra den vakre øya i Atlanterhavet!

  2. strömma sier:

    Tack snälla du för allt fint du skriver hos mig *ler*.
    Vad kul med din träff där på stranden. Men kanske inte den bästa restaurangen med dom servitörerna :-). Huga för att dom är så äckligt lite klädda.

    Det är kanske knepigt med internet på olika ställen utomlands. Men då fick du lite «bloggsemester»..Omän du varit saknad här på bloggen.

    Jag gillar att baka..mer än att laga mat..men att pynta och dekorera tårtor och bakverk är inget för mig som har världens sämsta tålamod.

    kram
    strömma

  3. BirtH sier:

    Godt nytt år, og takk for at du blogger igjen!

    Det må være fint å treffe både familie og nye venner når man er så langt heimanfra. Kan se for meg de innsmurte kroppene dekket av sand 😀 Jeg drømmer om å se barnebarna lære å svømme i varmere strøk. Da blir det intensiv trening! Har ingen konkrete reiseplaner, men håper det kan bli i løpet av året …

    Jeg koste meg på filmfestivalen; kan anbefale både Elena og Play. Hadde mye samvær med ei barndomsvenninne som bor i Tromsø og som jeg ikke har hatt kontakt med på «hundre år». Hun tok meg med på «de riktige stedene» (kafè, butikk …). Godt med sånne kontakter. Jeg tok forresten bussen til byen fra «ditt» stoppested. Jeg kjente igjen husene fra bilder i bloggen din 🙂

Legg igjen en kommentar

